سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وضعیت ساماندهی زائران اربعین با حضور استاندار اصفهان بررسی شد


به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور روز یکشنبه در این جلسه با اشاره به اقدام های انجام شده در پیوند با سفر زائران به کربلا گفت: اقدام های مناسب برای برگزاری مراسم اربعین در خود استان باید پوشش داده شود چرا که هیات های مختلف بخصوص در روزهای اربعین و پایان ماه صفر حضور چشمگیری دارند.
وی با بیان اینکه این استان با حضور پرقدرت و با کلیه امکانات کوشیده است مشارکت خوبی در مراسم اربعین داشته باشد، افزود: زائرسرای سپاه در نهر علقمه با شش هزار ظرفیت در حال خدمت رسانی به زائران است.
زرگرپور افزود: اتوبوس ها و امکانات حمل و نقل عمومی تاکنون 61 هزار نفر را جابجا کرده اند و در بخش فرهنگی نیز تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون 96 هزار نفر در سایت سماح ثبت نام کرده اند، گفت: برای 76هزار نفر ویزا صادر شده و این تعداد همچنان رو به افزایش است.
زرگرپور با اعلام اینکه تاکنون در فرودگاه و در بخش بهداشت و درمان نیز اقدام های خوبی صورت گرفته است، گفت: با توجه به سرد شدن هوا در زمان بازگشت زائران باید پیش بینی های لازم صورت گیرد.
وی به خدمات خوب ارائه شده در زائرسرای چزابه اشاره کرد و گفت: همه ارگان ها باید در ارائه خدمات بهتر به زائران، ستاد بازسازی عتبات را که مسوولیت عمده برگزاری این مراسم را بر عهده دارد، یاری کنند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه صدا و سیما نیز باید برای مستندسازی آیین های اربعین اقدام کند، اظهار کرد: کمیته های سیزده گانه نیز باید به صورت مجزا اقدام به مستند سازی وقایع اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این مستندات باید جمع آوری شود چرا که می تواند تبدیل به یک مستند بزرگ و ارزشمند شود.
استاندار اصفهان با تاکید براینکه هیچ فردی نمی تواند بدون پاسپورت و ویزا اقدام به سفر کند و باید همه زائران به این امر توجه داشته باشند، افزود: ازهم استانی ها درخواست می کنم از طریق مرز چزابه که برای استان اصفهان پیش بینی شده است، اقدام به خروج از مرز کنند.
زرگرپور گفت: بیشترین مشکلات در سال های گذشته مربوطه به بازگشت زائران بود و باید اقدام ها به صورتی انجام شود که شرمنده زائران اربعین حسینی نشویم.
در این جلسه، گزارش کمیته های سیزده گانه ستاد اربعین از سوی مدیرکل حمل و نقل، مدیرکل حج و زیارت، مدیرکل فرودگاه ها، کمیته فرهنگی، سپاه صاحب الزمان، کمیته بهداشت و درمان، هلال احمر، خیریه ها، ستاد بازسازی عتبات عالیات و صدا و سیما ارائه شد.
پ/6027/8114

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ساماندهی مخمل کوه با حضور استاندار لرستان قسمت اول