سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گیر افتادن برادر نخست وزیر مالزی در باتلاق رشوه سعودی‌ها


گیر افتادن برادر نخست وزیر مالزی در باتلاق رشوه سعودی‌هاایرنا/ هدیه صدها میلیون دلاری عربستان به نخست وزیر مالزی که هفته گذشته مورد تایید ریاض قرار گرفت دامن برادر نخست وزیر را گرفت.

'نظیر تون رزاق' رئیس 'سی.ای.ام.بی' بانک مالزی و برادر 'نجیب' نخست وزیر متهم به دریافت 7 میلیون دلار از برادرش پیش از انتخابات عمومی سال 2013 است.
وی دریافت این مبلغ را تایید کرد و روز دوشنبه در نشستی خبری گفت که به طور داوطلبانه از امروز مرخصی گرفته تا یک گروه مستقل تحقیقات خود را در مورد این 7 میلیون دلار آغاز کند.
این تصمیم در پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی 'سی.ای.ام.بی' بانک که در آن 'نظیر تون رزاق' نیز حضور داشت، اتخاذ شد.
عربستان سعودی حدود 700 میلیون دلار سال 2013 به عنوان هدیه در اختیار 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی و رئیس حزب حاکم آمنو قرار داد تا بین سیاستمداران توزیع کند و این حزب بتواند در مقابل مخالفان پیروز انتخابات شود.
این پول به حساب های شخصی نخست وزیر مالزی منتقل و مخالفان طی بیش از یک سال گذشته نجیب را به فساد مالی متهم کردند، اما دادستان کل مالزی پس از یک بررسی این اتهام را رد کرد.
نخست وزیر مالزی نیز تاکید دارد این پول برای منافع شخصی مورد استفاده قرار نگرفته و عربستان هم ادعا می کند توقعی در برابر این هدیه از مالزی نداشته است.
'نظیر تون رزاق' برادر نجیب نیز ادعا کرده است مبلغ هفت میلیون دلار را از برادر خود دریافت کرده تا به سیاستمداران حزب آمنو منتقل کند.
وی گفت: این وقایع سه سال پیش صورت گرفت. برادرم از من کمک خواست و من موافقت کردم. ارزیابی ام این بود چیزی غیر قانونی نیست و با موقعیتم و منافع 'سی.ای.ام.بی' درگیر نیست.
وی از تصمیم هیات مدیره این بانک با توجه به 'نگرانی سهامداران' به منظور انجام تحقیقات استقبال کرد.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، ادعا می شود از سال 2011 تا 2015 بیش از یک میلیارد دلار به حساب های سپرده شخصی نجیب واریز شده است.
'تونی فرناندز' بنیانگذار شرکت هواپیمایی 'ایر آسیا' مالزی نیز از این حرکت برادر نخست وزیر این کشور استقبال کرد



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
عاقبت افتادن در باتلاق....