سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون دانشگاه علوم پزشكی اهواز:توجه به ماماها،مرگ های قابل پیشگیری مادران و نوزادان را پایان می دهد


به گزارش ایرنا ایرج نظری یكشنبه در آئین تجلیل از ماماهای نمونه خوزستان در سرسرای شهدای این دانشگاه اظهار كرد: سرمایه گذاری در آموزش مامایی (در اقتصاد سلامت) بهترین خرید از نظر بازگشت سرمایه است.
وی افزود: از طریق ارائه خدمات مامایی مبتنی بر جامعه و اجتناب از هزینه های سزارین و ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه به وسیله ماما می توان بازگشت سرمایه (نجات جان ها) تا 16 برابر سرمایه گذاری اولیه را به دست آورد.
نظری با اشاره به اینكه در كشور ما تغییر در سیاست های جمعیتی رخ داده ادامه داد: ماماها در صف نخست تغییرات جمعیتی هستند و با تلاش خود باید جایگاه اصلی و اهمیت نقش ماما را در جامعه تبیین كنند كه این امر با هماهنگی بین بخش های دولتی و خصوصی در قالب یك خانواده واحد امكان پذیر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: هدف پنجم از اهداف هشتگانه توسعه هزاره سازمان ملل متحد، بهبود سلامت مادران است كه با كاهش مرگ و میر مادران و افزایش زایمان طبیعی توسط افراد متبحر برنامه ریزی شده است و از جمله دستورالعمل های طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی بود.
وی گفت: 65 درصد زایمان های طبیعی سال 94 توسط ماماها در كل بیمارستان های دولتی و خصوصی كشور انجام شده است.
وی در ادامه اظهار كرد: مجوز استخدام 78 نیروی مامایی اخذ شده كه در چند روز آینده عملیاتی می شود.
نظری همچنین اهداف برنامه ترویج زایمان طبیعی در سال 95 را تكریم مادر باردار، ارائه مراقبت های با كیفیت بالا و فرهنگ سازی در خصوص زایمان طبیعی عنوان كرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهار كرد: با توجه به اهمیت عملكرد ماماها در سلامت زنان و نوزادان، شعار امسال روزجهانی ماما، زنان و نوزادان، قلب مامایی تعیین شده است.
در این آئین جمعی از ماماهای نمونه خوزستان تجلیل شدند.
3004/ 6037

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مادران توجه:خطر معلولیت نوزادان(5)