فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



موسیقی سریال شهرزاد فاقد مجوز است


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین نوش آبادی روز دوشنبه در بیست و سومین نشست خود با اهالی رسانه درباره ساماندهی ترجمه های قرآنی افزود: هرگونه مجوز برای ترجمه های قرآن باید به تایید معاونت فرهنگی وزارتخانه برسد.
وی ادامه داد: این معاونت با همکاری معاونت عترت نسبت به صدور مجوز برای ترجمه های قرآنی اقدام می کند و مسئولیت چاپ قرآنی توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی صورت می گیرد.
وی با بیان این که ترجمه مرحوم الهی قمشه ای نیازمند اصلاح و رفع اشکالات محتوایی و اغلاط چاپی بوده، اظهار داشت: این مساله موجب نگرانی برخی از بزرگان و علما از مدت ها قبل بوده، بنابراین شورایی برای بررسی محتوایی ترجمه های قرآنی تشکیل شده است.
به گفته نوش آبادی، ترجمه های خوبی در کشور صورت گرفته که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که نسبت به تصحیح ترجمه های رساتر و ترجمه هایی که از گذشته دارای اشکال بوده اقدام کند.
وی اضافه کرد: هیچگونه ممانعتی درخصوص چاپ های قبلی برخی از ترجمه های قرآنی صورت نگرفته اما آنها در حال ساماندهی هستند و باتوجه به نقش ترجمه قرآن در تبیین مفاهیم قرآنی باید با همکاری نهادهای ذیربط و دستگاه های فرهنگی این مساله مورد توجه قرار گیرد.

** وزارت ارشاد مخالف طرح افزایش تعرفه گمرکی کاغذ است
نوش آبادی با اعلام موضع وزارت ارشاد درخصوص طرح افزایش تعرفه گمرکی کاغذ گفت: با وجود آن که این طرح در مجلس در حال بررسی است اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملا با این نظر مخالف است و در صورتی که این طرح به دولت هم برسد، قطعا وزیر ارشاد به عنوان مخالف در این خصوص صحبت خواهد کرد.
به گفته سخنگوی وزارت ارشاد، افزایش تعرفه کاغذ در این شرایط به ضرر حوزه نشر و حوزه فرهنگ و ادب است. از این رو، باید به دنبال راهکارهای دیگر گشت.

** گلایه ها درباره سهمیه رسانه ها برای حضور در جشنواره های فجر طبیعی است
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امسال دو مکان مناسب برای خبرنگاران و مردم به منظور حضور در جشنواره های فجر (کاخ مردمی جشنواره، سینما ملت - کاخ رسانه ای جشنواره با حضور اصحاب رسانه در برج میلاد) پیش بینی شده است.
وی توضیح داد: برای خبرنگارانی که موفق به دریافت کارت حضور در جشنواره نشده اند، کدی مشخص شده که بر اساس آن می توانند به صورت رایگان از طریق اینترنت بلیت تهیه کنند.
وی ادامه داد: امسال از صدور کارت و مجوز مکتوب برای ورود به جشنواره ها پرهیز شده، بنابراین افراد یادشده می توانند به طریق فوق اقدام و ثبت نام کنند.
نوش آبادی افزود: گلایه ها درباره تقلیل سهمیه رسانه ها برای جشنواره های فجر همچنان وجود دارد و ما اعتقاد داریم باید فضای مناسب برای حضور خبرنگاران در اجتماعات فراهم شود اما باید گفت محدودیت ها وجود داشته و امکان حضور همه خبرنگاران سایت ها، روزنامه ها و خبرگزاری ها در این جشنواره فراهم نیست.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1880 ** 1355**1569


Contact Editor-in-chief: [email protected]
تماس بی واسطه با مسئولین


ویدیو مرتبط :
دانلود فصل سوم شهرزاد | سریال شهرزاد با لینک مستقیم و HD