سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش نقوی حسینی به اظهارات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی


واکنش نقوی حسینی به اظهارات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانیفارس/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: وقتی آقایان صالحی و عراقچی می‌گویند برجام با مشکلات روبروست و همه تعهدات غربی‌ها روی کاغذ انجام شده نه در عمل باید متوجه شد که این ها تنها حرف منتقدان نیست بلکه سخن دولتی‌ها نیز است.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی که گفته بود «اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند»، اظهار داشت: برآورد ما از اجرای برجام این است که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خودش در برجام به طور دقیق عمل کرده است.

وی افزود: اجرای دقیق برجام توسط جمهوری اسلامی ایران، به طوری بود که حتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای امنیت گزارش داد که ایران نه تنها به تعهدات خودش دقیق عمل کرده بلکه فراتر از تعهداتش هم عمل کرده است، اما در مقابل غربی‌ها هنوز به تعهدات‌شان در برحام عمل نکرده‌اند.

نقوی با بیان اینکه باید کسانی که از دستاوردهای برجام صحبت می‌کنند نزد ملت ایران و نزد خانواده‌هایشان شرمنده باشند، البته اگر منصف باشند، تصریح کرد: ما به 11 تعهد ذیل پیوست 5 برجام عمل کردیم، فردو جمع‌آوری شد، نطنز محدود شد، قلب رآکتور هسته‌ای اراک خارج و جای آن بتن ریخته شد؛ اورانیوم غنی‌شده‌مان را به خارج از کشور فرستادیم، تحقیقات‌مان متوقف شد، ما به تمام آن 11 بند عمل کردیم، یعنی داده‌های ما خیلی خیلی زیاد است، اما در این میان باید پرسید دستاوردهای ما چیست؟!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: این ما نیستیم که بگوییم برجام دستاوردی نداشته است، بلکه خود آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی مقابل رسانه‌ها در آمریکا اعلام کرد که ایران تقریباً هیچ دستاوردی از برجام نداشته است، وقتی آقای صالحی مصاحبه می‌کند و می‌گوید انجام برجام با مشکلات روبروست، وقتی آقای عراقچی می‌گوید همه تعهدات غربی‌ها روی کاغذ انجام شده نه در عمل، باید در این شرایط متوجه شد که این موضوع دیگر تنها حرف منتقدین نیست بلکه خود دولتی‌ها هم این سخنان را مطرح می‌کنند.

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس تأکید کرد: کسانی که تصور می‌کنند برجام دستاوردی داشته است، باید نزد ملت ایران و نزد خانواده‌هایشان شرمنده باشند، اما به راستی اگر واقعاً دستاوردی وجود دارد، این گوی و این میدان، دولت طبق فرمایش آقای هاشمی‌رفسنجانی گزارش دهد که دقیقاً چه دستاوردی از اجرای برجام عاید ملت ایران شده است.

وی با بیان اینکه دولت گزارش دهد از اجرای برجام دقیقاً چقدر پول بلوکه‌شده ایران وارد کشور شده است؟ گفت: خودشان هم می‌دانند که برجام واقعاً دستاوردی برای ملت ایران نداشته است، غلو می‌کنند، گزارشات واهی به ملت می‌دهند.

نقوی همچنین توضیح داد: بنده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حضور مسئولان بانک مرکزی چند بار تکرار کردم و پرسیدم ما می‌خواهیم به مردم بگوییم از پول‌های بلوکه شده ایران دقیقاً چه مقداری وارد کشور شده است؟ شما (مسئولان بانک مرکزی) عددی را بگویید تا ما به مردم اعلام کنیم، اما آنان هیچ عددی را اعلام نکردند، هر چقدر اصرار کردیم که عددی به ما بگویید، نگفتند؛ آنان هیچ رقمی را به ملت ایران اعلام نکردند، با این اوصاف ما دیگر حرفی نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تاکنون بانکی از بانک‌های بزرگ دنیا در راستای اجرای برجام با ما همکاری داشته است، دولت آن را اعلام کند و گزارش دهد؛ اگر کسی در ایران سرمایه‌گذاری کرده است، دولت آن را هم اعلام کند، خیلی خوب است که ما هم در جریان قرار بگیریم، ما هم می‌گوییم شما دستاوردها را گزارش کنید تا همه ملت ایران در جریان قرار گیرند، با انتشار لیست دستاوردهای برجام ما هم می‌توانیم آنها را با داده‌هایمان مقایسه کنیم، ببینیم ملت ایران دقیقاً چه چیزی در برجام عایدشان شده است.





منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
روابط خانوادگی حسینی ها با آیت الله هاشمی رفسنجانی