سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاسخ نماینده مجلس به اظهارات کوچک زاده درباره سیب زمینی


پاسخ نماینده مجلس به اظهارات کوچک زاده درباره سیب زمینی

خانه ملت/ سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به امحاء سیب زمینی‌در استان فارس که منجر به تقاضای استعفای یکی از نمایندگان شده است، گفت: ادعای امحاء سیب زمینی سالم کذب محض است.

محمدمهدی برومندی با اشاره به امحاء مقداری سیب زمینی‌در استان فارس که منجر به تقاضای استعفای یکی از نمایندگان شده است،گفت: با توجه به مستندات موجود امحاء سیب زمینی های یاد شده در تیرماه به علت کیفیت پایین این محصول و فاسد شدن آن رخ داده است.

نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت برای تنظیم بازار اقدام به خرید سیب زمینی کرده بود، افزود: با توجه به نامناسب بودن انبار نگهداری از سیب زمینی و تکنولوژی پایین مقداری از این محصول فاسد شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه همسو نبودن تولید با نیازکشور تاکنون خسارت های بیشماری را به اقتصاد ما وارد کرده است.

برومندی با بیان اینکه درصورت فراهم بودن زمینه صادرات محصولات کشاورزی امحاء محصولات برای تنظیم بازار رخ نخواهد داد،تاکید کرد: متاسفانه با فراهم نبودن زمینه صادرات سرنوشت سیب‌زمینی برای گوجه فرنگی و سایر محصولات نیز تکرار شده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه استعفا و تهدید به این نوع اقدامات کلید حل مشکلات کشاورزان نیست،افزود: مسئولان باید به دنبال راهکاری برای رفع ریشه ای مشکلات کشاورزان باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به صلاح دید مسئولان استان فارس توزیع رایگان سیب زمینی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته است،تصریح کرد: ادعای امحاء سیب زمینی سالم کذب محض است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه علت عرضه سیب زمینی های مازاد به بازار برهم نزدن تنظیم بازار بوده است،تصریح کرد: درصورتی که سیب‌زمینی های مازاد به بازار حتی با قیمت ارزان عرضه می شد بازهم کشاورز متضرر این موضوع بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حمایت از کشاورز داخلی برای تولید محصول باکیفیت باید با برنامه ریزی منسجم همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ محمدمهدی برومندی با ارایه مدارک و مستنداتی که در ذیل خواهید دید از منتفی بودن امحاء سیب زمینی های سالم گفت.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پاسخ کوبنده رییس مجلس به اظهارات جنجالی و حاشیه ساز نماینده مجلس