سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



در چین آرنج‌تان عطسه کنید


سلامت نیوز: با توجه به تصویرهای متعددی که از ذرات منتشرشده از عطسه گرفته شده، محققان معتقدند که حتما باید جلوی انتشار این ذرات را که با سرعت زیادی از دهان خارج می‌شوند، گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، ذرات عفونی بزاق به شکل بالون از دهان خارج می‌شوند، سپس مانند یک حباب می‌ترکند و آنگاه در هوا اسپری می‌شوند.

به گزارش «sbs»، به عقیده محققان MIT، ذرات عطسه علاوه‌بر عفونی بودن، ابرهایی از گاز را ایجاد می‌کنند که پنج تا 200 برابر دورتر از محل خارج شدن عطسه از دهان، منتشر می‌شوند و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی در هوا باقی می‌مانند، مستعد گسترش بیماری‌های مختلف می‌شوند.

گرفتن دست جلوی مسیر عطسه نادرست‌ترین کار ممکن است و میکروب‌ها تا مدت‌ها روی دست باقی می‌مانند. اگر از دستمال استفاده می‌کنید نیز باید بعد از عطسه، آن را دور بیندازید. اما در نبود دستمال، بهترین راه، عطسه کردن در چین آرنج است به‌طوری که هیچ ذره‌ای از عطسه از آن خارج نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!