سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خرید جنگنده‌ها بخشی از همکاریهای واشنگتن- اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم است


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، «نفیس ذکریا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مقامات دهلی‌نو در مورد تصمیم نهایی آمریکا برای فروش هشت جنگنده «اف-16» به پاکستان گفت: خرید جنگنده‌های آمریکایی بخشی از روابط و همکاریهای واشنگتن- اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: پاکستان و آمریکا روابط و همکاریهای نزدیکی در رابطه با مبارزه با تروریسم دارند و خرید سلاح‌های این کشور توسط اسلام‌آباد بخشی از این همکاریهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: هند بزرگترین وارد کننده سلاح در منطقه است و تجهیزات نظامی و دفاعی فراوانی را ذخیره کرده است.

وی تصریح کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علنی گفته که فروش این جنگنده‌ها سبب افزایش توانایی نیروی هوایی پاکستان برای مبارزه با تروریسم خواهد شد.

پاکستان بر اساس توافقنامه 299 میلیون دلاری، هشت جنگنده اف-16 را از آمریکا وارد خواهد کرد.

آمریکا تجهیزات دیگر آموزشی و رادار را نیز بر اساس این توافقنامه در اختیار پاکستان قرار خواهد داد.

تعداد جنگنده‌های پاکستان پس از ورود این محموله به 70 جنگنده افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، پاکستان جنگنده‌هایی از چین، فرانسه، روسیه و برزیل نیز وارد می‌کند.

«وکاس سوارپ» وزیر امور خارجه هند در صفحه «تویتر» خود نوشت که دهلی‌نو در مورد صدور دستور دولت «اوباما» برای فروش هشت جنگنده اف-16 به پاکستان نگران است.

وزارت امور خارجه هند با فراخواندن سفیر آمریکا در دهلی‌نو مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

دولت «اوباما» هفته جاری با تصویب فروش هشت جنگنده اف-16 به پاکستان به کنگره آمریکا گفت که فروش این جنگنده‌ها را نهایی کرده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
نخستین نشست زنان سازمان همکاریهای اقتصادی 8 کشور اسلام