فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشنواره استانی شعر با عنوان فرشته های زمینی در صومعه سرا برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه شهرستان صومعه سرا عصر پنجشنبه در این مراسم به جایگاه والای مادر و نقش آنها در تربیت انسان صالح اشاره و اظهار کرد: شاعران با زبان شعر و هنر می توانند نقش مهم مادر و جایگاه مادر را در شکل گیری خانواده موفق به تصویر در آوردند.
حجت الاسلام اسماعیل صدیقی افزود: مادر از ارکان اساسی یک خانواده است که باید فرزندان خود را طبق سبک زندگی اسلامی پرورش دهد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا نیز با اشاره به اینکه این جشنواره به مناسبت هفته وحدت برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت : شاعران گیلان با حضور در این جشنواره اشعار خود را برای مادران ، این فرشتگان زمینی سرودند.
سید محمود رزمگیر مادر را نماد وحدت دانست و افزود: در این جشنواره، تقویت ارزش های اسلامی و تشویق استعدادهای خلاق ادبی عموم شاعران محور و هدف اصلی بوده است .
دبیر برگزاری جشنواره فرشته های زمینی نیز در سخنانی از ارسال 110 اثر توسط 50 شاعر از سراسر استان به این جشنواره خبر داد و گفت: شعرهای آزاد ، کلاسیک و گیلکی سه بخش عمده آثار راه یافته به این جشنواره را تشکیل می داد.
قاسم پهلوان اظهار داشت : در بخش اشعار فاطمی ، آرش پور علیزاده ، رضا نیکوکار ، مرضیه فرمانی از رشت و بهرام مژدهی و سمیه ربیعی از کوچصفهان و لشت نشاء برگزیده شدند .
وی ادامه داد: در شعرهای مادر اکبر واقف از صومعه سرا ، رضوانه نخجیری از انزلی و سمیه قربانپور از صومعه سرا و مرتضی احمدی از سراوان و سیده فاطمه موسوی از صومعه سرا از برگزیدگان این دوره بودند.
پهلوان با اشاره به اینکه آثار ارسالی شعر گیلکی با توجه به گیلک زبان بودنمان بسیار کم بوده است، اظهار داشت: آثار توسط چهار داور منتخب مورد بررسی قرار گرفت که سیدجلال قریشی ، سمانه پور رحیمی و سحر پورحبیب به ترتیب در شعر و بخش گیلکی، سپید و بخش دانش آموزی برگزیده شدند .
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/3
7292/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گروگان گیری در صومعه سرا