سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اتحادیه اروپا کارگروهی برای تسهیل اجرای «برجام» و توسعه روابط با ایران ایجاد کرده است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا، کارگروهی برای اجرای سند «برجام» و همچنین توسعه روابط با ایران ایجاد کرده است. 

پایگاه «المانیتور» این خبر را در گزارشی با موضوع گرم شدن روابط ایران و اتحادیه اروپا گزارش داده است. 

«المانیتور» تشکیل «کارگروه ایران» که زیرمجموعه «سازمان اقدام خارجی اروپا» است و فعالیت‌هایش را مستقیماً به «هلگا اشمیت»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش می‌کند از مهم‌ترین گام‌های این اتحادیه در سال‌های اخیر برای بهبود روابط با ایران گزارش می‌کند. 

ریاست این کارگروه 7 عضوی را به نوشته المانیتور، «هوگو سوربال»، دیپلمات پرتغالی و مشاور دیپلماتیک رئیس اسبق کمیسیون اروپا، «خوزه مانوئل باروسو»، به عهده دارد.

مأموریت کارگروه ایران، «هماهنگ‌سازی اقدامات مختلف مرتبط با ایران» عنوان شده است. 

المانیتور در توضیح بیشتر در این باره، سه وظیفه را برای تشکل درون‌سازمانی مشخص می‌کند: تسهیل اجرای «برجام»، توسعه روابط دو جانبه با تهران و بررسی راه‌های ایجاد چارچوبی برای همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای با تهران.

این کارگروه، در راستای تحقق هدف اول با برگزاری نشست‌های سطح کارشناسی به «فدریکا موگرینی» در مقام هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، کمک خواهد کرد.

در راستای هدف دوم هم، کارگروه ایران به بررسی گزینه‌هایی برای ایجاد یک مقر دیپلماتیک دائمی در تهران پرداخته است.

اتحادیه اروپا، در راستای نیل به هدف سوم، همکاری با ایران در زمینه‌های تجارت، قاچاق مواد مخدر، محیط زیست، حقوق بشر، تروریسم، امنیت پرواز و ناامنی‌ها در خاورمیانه را در دست بررسی دارد. دیدار بین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی در چهار ماه گذشته، بخشی از همین برنامه عنوان شده است. 

المانیتور در پایان می‌نویسد امضای سند برجام میان ایران و گروه 1+5 در تیرماه سال جاری به اتحادیه اروپا برای خارج کردن مناسبات و تعاملاتش با تهران از حالت صرفاً هسته‌ای کمک کرده است. 

انتهای پیام/ 

http://fna.ir/X7RI5A


ویدیو مرتبط :
کلیپ سرانجام تحریم های اتحادیه اروپا در برجام