سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاسیس دو استودیوی بازی سازی جدید در کانادا و منحل شدن استودیویی قدیمی در ژاپن


تاسیس دو استودیوی بازی سازی جدید در کانادا و منحل شدن استودیویی قدیمی در ژاپن

مجله سخت افزار/ به نظر می رسد که این روز ها شرکت های بزرگ و نام آشنای بازی سازی، تمایل فراوانی به تاسیس استودیو های بازی سازی جدید در کشور کانادا پیدا کرده اند. به گونه ای که علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری ظرف چند روز اخیر شاهد تایید خبر بازگشایی دو استودیوی بازی سازی مختلف در کشور کانادا بوده اند.

جالب این جاست که هر دو استودیوی بازی سازی مذکور در شهر کِبِک کانادا تاسیس شده اند و قرار است به زودی با گرفتن اعضای جدید، فعالیت های خود را آغاز نمایند. در این میان یکی از این استودیو های مذکور به شرکت Bethesda تعلق دارد که چندی پیش بازی پر سر و صدای Fallout 4 را به بازار عرضه کرده بود. گفته می شود که استودیوی بخش کبک شرکت Bethesda در کنار این که به توسعه ی بازی های کامپیوتری و کنسولی خواهد پرداخت، بر روی ساخت بازی های موبایل نیز تمرکز ویژه ای خواهد داشت و از قرار معلوم عمده فعالیت های این استودیوی تازه تاسیس، حول و حوش ساخت و تولید عناوین جدید موجود بر پلتفرم های موبایل خواهد بود. گفتنی است که شرکت Bethesda چندی پیش نسخه ای جانبی از سری فال آوت یعنی بازی Fallout Shelter را برای دو پلتفرم iOS و اندروید منتشر کرد که با باز خورد های نسبتاً مناسبی همراه شد. حال به نظر می رسد که موفقیت و مهم تر از آن سود ناشی از تولید این بازی جدید، حسابی زیر زبان سران Bethesda مزه کرده است و آن ها را مجاب ساخته تا بازی های بیشتری را برای پلتفرم های موبایل تولید و منتشر سازند. البته کارگردان اصلی بازی فال آوت 4 و یکی از اشخاص مهم حاضر در شرکت Bethesda یعنی تاد هاوارد دلیل اصلی تاسیس این استودیو در شهر کبک کانادا را حضور همیشگی بازی سازان خوش ذوق کانادایی در کنار خود دانسته است که پیش از این با شرکت Bethesda همکاری های قابل توجهی را داشته اند و از همین رو وقت آن رسیده بود تا با تاسیس استودیویی جدید در کانادا، از استعداد و توانایی های این اشخاص به شکل بهتری استفاده شود. گفتنی است که گرداننده ی اصلی این استودیوی تازه تاسیس ایو لچنس خواهد بود که پیش از این به عنوان طراح و عنصر اصلی تولید تعدادی از پروژه های سابق شرکت Bethesda (از جمله برخی عناوین موبایل و بازی کلان آنلاین Warhammer 40K) شناخته می شد. در واقع استودیوی کبک شرکت Bethesda هم اکنون از 40 نفر عضو تشکیل شده است که تمامی آن ها سابقه ی فعالیت بر روی ساخت بازی های موبایل و کنسولی را در کنار تولید بازی های پلتفرم PC در کارنامه ی خود می بینند و از همین رو و تجربه ی بسیار خوبی در امر ساخت بازی های کامپیوتری چند پلتفرمی دارند.

علاوه بر شرکت Bethesda شرکت Gearbox (سازندگان سری Borderlands) نیز به تازگی خبر تاسیس استودیوی جدید بازی سازی خود را در شهر کبک کانادا اعلام کرده است. در این میان شرکت گیر باکس هدف اصلی خود از تاسیس این استودیوی جدید را توسعه ی فعالیت های بازی سازی خود و تمرکز بیشتر بر تولید فرنچایز هایی عنوان کرده است که هر کدام از آن ها می توانند حضور کاملاً موفقیت آمیزی را در دنیای بازی های کامپیوتری داشته باشند. البته اعضای شرکت گیر باکس علاوه بر حضور پر فروغ تر و قدرتمند تر در بازار سرگرمی های دیجیتال، مواردی نظیر ارتباط بیشتر ، نزدیک تر و مطلوب تر با سایر شرکت ها و استودیو های بازی سازی حاضر در کشور کانادا را نیز به عنوان یکی از دلایل اصلی حضور خود در این کشور اعلام کرده اند. در واقع هم اکنون شرکت ها و استودیو های بازی سازی فراوانی در کشور کانادا حضور دارند که از میان آن ها می توان به شاخه ای از بخش EA Sports از شرکت الکترونیک آرتز (سازندگان سری بازی های FIFA) ، استودیو Bioware (سازندگان مجموعه بازی های نام آشنایی نظیر Mass Effect و Dragon Age) و شرکت Funcom (سازندگان سری Age of Conan) اشاره کرد. در این میان گفته می شود که اعضای استودیوی جدید و تازه تاسیس شرکت گیر باکس حتی مراحل ساخت نخستین بازی رسمی خود را هم آغاز کرده اند که البته در حال حاضر هیچ اطلاع روشنی در مورد این بازی در دست نیست. با این حال از آن جایی که شرکت گیر باکس اخیراً موفق به در اختیار گرفتن کامل حق امتیاز سری بازی های دوک ناکم شده است، شاید این بازی جدید نسخه ای تازه از سری دوک ناکم باشد (که امیدواریم این گونه باشد). با این حال علی رغم تاسیس دو استودیوی جدید مذکور، روز گذشته شاهد تعطیلی یک استودیوی ژاپنی هم بودیم. به این ترتیب که گردانندگان استودیو Agatsuma Entertainment (واقع در شهر توکیو) با اعلام این موضوع که ادامه ی حضورشان در دنیای بازی های کامپیوتری دیگر برای آن ها توجیه اقتصادی قابل قبولی ندارد، روز گذشته خبر از توقف رسمی فعالیت های خود و انحلال کامل این استودیوی بازی سازی تا تاریخ 31 مارس سال 2016 میلادی دادند. گفتنی است که استودیو Agatsuma Entertainment در سال 1997 میلادی تاسیس شده بود و فعالیت های ابتدایی گردانندگان آن تنها بر ارتباط میان استودیو های بازی سازی مختلف داخلی و خارجی با ناشران سرشناس بازی های کامپیوتری تمرکز داشت. با این حال اعضای این استودیوی ژاپنی از حدود ده سال قبل فعالیت های خود را بر روی ساخت بازی های کامپیوتری نیز متمرکز کردند و در این راه بیشتر با شرکت نینتندو همکاری داشته و عمده آثارشان را بر روی کنسول های دستی این شرکت منتشر ساخته اند. به نظر می رسد که با از سکه افتادن بازار کنسول های دستی و بازی های مبتنی بر این کنسول ها که به موجب حضور گسترده ، موفق و همه جانبه ی تلفن های هوشمند و بازی های موبایل در بازار بازی های کامپیوتری رقم خورده است، این استودیوی بازی سازی ژاپنی تصمیم به توقف فعالیت های خود و خروج کامل از دنیای بازی های کامپیوتری گرفته است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بازی : انگلیس 1 - 2 ژاپن (جام جهانی زنان 2015 کانادا)