سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نعمت‌زاده در هیئت‌ مدیره 19 شرکت خصوصی در حوزه پتروشیمی عضویت دارد


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تشریح سؤال خود از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد علت حضور همزمان وی در هیئت مدیره 16 شرکت، اظهار داشت: همکاران محترم و ملت شریف! عذرخواهی می‌کنم که امروز در مذاکرات مجلس اعداد و ارقام و نکاتی را می‌شنوید که حتما برخی از آنها شما را آزرده می‌کند، البته با توجه به نتیجه کار و تصمیم مجلس در پایان که معتقدم براساس مصلحت ملی خواهد بود، انشاءالله شما هم از پیگیری مجلس خشنود خواهید بود.

وی ادامه داد: موضوع سوال من علت نقض یکی از قوانین مهم کشور توسط آقای نعمت‌زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت است که رعایت این قانون نشانه عدالت در نظام جمهوری اسلامی است و عدم رعایت آن نشانه انحراف در دولت، سیستم و مجرای جاری کشور است و تبعا اگر مجلس به عنوان دستگاه نظارتی مردمی چشمش را به این تخلف ببندد، باید آن را آغاز انحراف در آرمان‌های اسلامی بدانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آقای نعمت‌زاده از سال 57 در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئول بودند، گفت: عضویت در هیئت‌مدیره ایران‌خودرو اولین مسئولیت ایشان بود و بعد وزیر کار بود، سپس وزیر صنایع شدند و مسئولیت‌های دیگری داشتند تا جایی که مشاور ارشد وزیر نفت می‌شوند و از سال 88 به گفته خودشان دیگر مسئولیتی نداشتند و بازنشسته می‌شوند و رو می‌کنند به تاسیس یک شرکت خانوادگی که البته این یک شرکت نبوده است.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: البته ما فکر می‌کردیم که این یک شرکت است، اما وقتی داخل آن می‌رویم، می‌بینیم که یک دریاست. هر چه آدم در آنجا غواصی می‌کند چیزهای جدیدتری کشف می‌کند. بنده طی صحبت‌هایی که با کارشناسان مختلف داشتم، دریافتم که نسبت به این فرعیاتی که شرکت‌های ایشان داشت، وقت بسیار زیادی باید گذاشته شود.

وی ادامه داد: موضوع سوال عضویت همزمان آقای نعمت‌زاده در هیئت‌مدیره 16 شرکت خصوصی که عمدتا در حوزه پتروشیمی فعال هستند، است. البته آن روز که بنده سوال کردم 16 شرکت بود و بعدا مشخص شد 19 شرکت است و حتی برخی شرکت‌های دیگر وجود دارد که من هنوز پاسخی برای آنها نگرفتم و در مورد آنها نیز ادعایی ندارم و بحث همان 19 شرکتی است که خودشان گفتند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
امضا بزرگترین قرارداد بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی در بند