سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عوامل ژنتیکی دلیل ۶۰ تا ۷۰درصد سقط در زنان/ سقط‌های مکرر قابل پیشگیری است


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مریم السادات حسینی در رابطه با سقط مکرر در زنان اظهار داشت: به  سه سقط پشت سر هم، سقط مکرر گفته می‌شود که به 2 دسته سقط مکرر اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود.

وی افزود: سقط مکرر اولیه به سه بار سقط پشت سر هم بدون هیچ تولد زنده گفته می‌شود و سقط مکرر ثانویه به سقط‌هایی که بعد از یک بارداری موفق و تولد زنده صورت می‌گیرد ، گفته می‌شود .

حسینی گفت: سقط مکرر علل مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به عوامل ژنتیکی اشاره کرد که عامل بروز 5 تا 10 درصد سقط‌های مکرر و 60 تا 70 درصد کل سقط‌ها محسوب می‌شوند.

استاد گروه زنان دانشگاه شهید بهشتی افزود: علل هورمونان، بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس، اختلال انعقادی اکتسابی یا ارثی و بیماری‌های آناتومیکی و اختلال رحم که یکی از آن‌ها نارسایی دهانه رحم است، از دیگر علل سقط مکرر به شمار می‌رود .

حسینی  بابیان اینکه سقط مکرر ناشی از نارسایی دهانه رحم را قابل‌پیشگیری عنوان کرد و گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، یکی از مباحث این کنگره به بررسی لزوم یا عدم لزوم غربالگری همه زنان از نظر ابتلا به این نارسایی قبل از بارداری اختصاص دارد.

وی گفت: بیماری‌های زمینه‌ای مادر از دیگر علل سقط مکرر محسوب می‌شود مانند بیماری‌های خود ایمنی و سندرم آنتی فوسفولیتید که طی آن بدن علیه خود موادی می‌سازد که منجر به دفع جنین می‌شود .

رئیس کنگره چالش‌های بالینی در زنان خاطرنشان کرد : این بیماری با انجام یک آزمایش خون قابل‌تشخیص و با درمان دارویی قابل‌درمان است .

حسینی ادامه داد: اختلالات هورمونی که عمده علل آن مربوط به نارسایی تخمدان‌ها است ، قابل‌تشخیص است و می‌توان با تجویز هورمون‌های لازم آن را درمان کرد .

وی بابیان اینکه در زنانی که تخمدان پولیکیستیک دارند، میزان سقط بیشتر است، افزود : اختلالات انعقادی که در اثر کمبود برخی  فاکتورهایی که در لخته شدن خون دخیل هستند ، بروز می‌یابد از دیگر علل سقط است.

رئیس کنگره چالش‌های بالینی در زنان  خاطرنشان کرد: اولین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن‌ماه سال جاری با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 22432558 و یا به سایت wwwdtogi.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/3BNVVM


ویدیو مرتبط :
‫علت سقط جنین های مکرر‬‎