کسب رتبه نخست کشوری دانش‌آموزان یزدی در معدل دیپلم


مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به بیست و دو سال افتخارآفرینی دانش‌اموزان یزدی در کنکور سراسری، اعلام کرد: دانش‌آموزان یزدی در بخش معدل دیپلم نیز رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد،‌ " احمد شیرزاد" در همایش جشن افتخار بیست و دومین سال صدرنشینی متوالی دانش‌آموزان استان یزد در کنکور سراسری 94 با اشاره به توفیقات علمی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در سال جاری، اظهار کرد: دانش‌آموزان یزدی در سه گروه آموزش علوم ریاضی،‌ تجربی و علوم انسانی،‌ موفق به کسب رتبه اول کنکور سراسری شدند.

وی گفت: دانش‌آموزان گروه آموزشی علوم ریاضی با 82.5 درصد قبولی،‌ دانش‌آموزان گروه آموزشی علوم تجربی با 55.7 درصد قبولی و دانش‌آموزان گروه آموزشی ادبیات و علوم انسانی با 79.5 درصد قبولی رتبه اول کنکور سراسری امسال را به خود اختصاص دادند.

شیرزاد با اشاره به کسب رتبه اول کشوری دانش آموزان استان یزد از جهت تراز نمره و درصد قبولی، افزود: شهرستان میبد از جهت تراز نمره قبولی رشته ادبیات و علوم انسانی رتبه اول،‌ شهرستان مهریز و نواحی یک و دوم آموزش و پرورش یزد به ترتیب رتبه دوم،‌ سوم و چهارم تراز نمره قبولی دانش‌آموزان را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان شهرستان‌های اشکذر،‌ میبد و اردکان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم گروه آموزشی علوم تجربی در کنکور سراسری سالجاری شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش یزد خاطرنشان کرد: "مهران نعمتی" رتبه اول،‌ "کیان فرح زاد" رتبه دوم، "محمد سعید مسیحا" رتبه سوم،‌ "محمدرضا اقبالی" رتبه چهارم و "محمدرضا سلطانی" رتبه پنجم کنکور سراسری امسال را به خود اختصاص دادند.

شیرزاد در پایان نیز تجلیل از فرهیختگان علمی را از جمله مهمترین رسالت آموزش و پرورش در راستای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به کسب رتبه‌های عالی جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی دانست و اعلام کرد: استان یزد در بخش معدل دیپلم رتبه اول کشور را کسب کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تهیه نمودار معدل دانش آموزان در برنامه راهنمایی