طرز تهیه خورش کرفس


گوشت گوسفند     100 گرمکرفس پاک شده     450 گرمنمک و فلفل و زردچوبه    به میزان لازمروغن     به میزان لازمرب گوجه فرنگی     1 قاشق مربا خوریآبغوره     ½ پیمانه (70 میلی لیتر)پیاز داغ     2 قاشق غذاخوری 

خورش کرفس ، دستور تهیه خورش کرفس ، آموزش خورش کرفس

    کرفس را پس از پاک کردن می شوییم و خرد می کنیم و برگ هایش را نیز ریز خرد می کنیم. کرفس ها را با برگ هایش در مقداری روغن با نمک و زرد چوبه سرخ می کنیم. (اگر به همراه روغن از مقداری کره استفاده شود کرفس ها خوش عطرتر خواهند شد.)    گوشت را در قابلمه ای جدا، با کمی نمک و زردچوبه در روغن سرخ می کنیم و سپس کمی آب جوش می ریزیم و شعله را کم می کنیم و می گذاریم تا گوشت نیم پز شود.    وقتی گوشت ها نیم پز شد، کرفس های سرخ شده را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا کرفس ها در کنار گوشت بپزد. وقتی کرفس ها خوب پخت، آبغوره و رب گوجه و پیاز داغ را اضافه می کنیم و می گذاریم تا جا بیفتد. 

خورش کرفس ، آموزش خورش کرفس ، خورشت کرفس

نکات تکمیلی در مورد خورش کرفس

خورش کرفس جزو انواع خورش میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه میباشد .خورش کرفس را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 3 نفر مناسب میباشد .


ویدیو مرتبط :
Karafs طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه و 3 راز خوشمزه شدن آن