«موراکامی»، مهمان شماره نوروزی مجله «کاروان مهر»


شماره نوروزی مجله «کاروان مهر» با نگاه به هاروکی موراکامی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در واپسین روزهای سال 94، ششمین شماره مجله کاروان مهر منتشر شد و از روز دوشنبه 24 اسفند 94 در دکه‎های روزنامه‎فروشی و کتاب‎فروشی‎ها در دسترس علاقمندان قرار دارد.

این شماره کاروان در بخش « یک نگاه، یک زندگی» به هاروکی موراکامی پرداخته و گفت‌وگوی او با پاریس ریویو از مطالب جذاب این بخش است. در ادامه، داستان « چاقوی شکاری» با ترجمه مهدی غبرایی نمونه‎ای از شیوه داستان‎پردازی این نویسنده برجسته ژاپنی آمده است.

در بخش « کاروان هنر و ادبیات امروز» این شماره مجله کاروان یادی از اومبرتو اکو و طنزهای جاندار این فیسلوف و زبان‎شناس و نشانه‎شناس نامدار و تجدید خاطره‎ای از ترجمه‎های زنده‎یاد رضا سیدحسینی شده است.

بررسی جایزه ادبی گنگور به قلم خجسته کیهان از دیگر مطالب این بخش است و دکتر ژاله آموزگار و کامران فانی نگاهی به کتاب «گات‎های زردشت، ترجمه‎ای نوین» که به تازگی روانه بازار نشر شده، داشته‎اند. در پایان آنی لی‎بویتز و پرتره‎هایش و سفر دور اروپای این عکاس مطرح آمده است.

این شماره کاروان با مطالب زیر همراه است:

بخش «سرمقاله» ژاپن و ادبیات داستانی - فرزانه قولجو

بخش «یک نگاه، یک زندگی» سالشمار و کتاب‌شناسی هاروکی موراکامی - لاله حیدرزاده، موراکامی در گفت‌وگو با پاریس ریویو - سیما سلطانی، ده اثر برتر هاروکی مورکامی- متیو کارل استچر - فرزانه قوجلو و چاقوی شکاری - هاروکی موراکامی - مهدی قبرایی

بخش «کاروان هرن و ادبیات امروز» متاسفیم که نمی‌توانیم اثر شما را چاپ کنیم - امبرتو اکو - رضا سید حسینی، چطور در هواپیما غذا بخوریم - امبرتو اکو - مهرنوش بهبودی، چگونه مجری تلویزیون باشیم - امبرتو اکو - گلنار گلناریان، چگونه با آرامش خود را برای مرگ آماده کنیم - امبرتو اکو - گلبرگ برزین، جایزه ادبی کنکور و بنیان‌گذاری آن - خجسته کیهان، آنی لی بویتز و پرتره‌هایش - مینا سلیمی، گزارش رونمایی از تاب «گات‌های زردشت»، تداوم، راز ماندگاری فرهنگ ایرانی - ژاله آموزگار، پیام بنیادی زردشت - کامران فانی و گات‌های زردشت - خشایار بهاری.

شماره ششم دوماهنامه فرهنگی «کاروان مهر» با صاحب امتیازی و سردبیری فرزانه قوجلو با قیمت 10000 تومان منتشر شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫تیزر مجله نقد سینما - شماره اول دور جدید - مهر 1393‬