سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پلیس افغان 2 نظامی انگلیسی را در ولایت «هلمند» کشت


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع نظامی انگلیس گزارش دادند که 2 نظامی انگلیسی توسط یکی از نیروهای پلیس محلی افغانستان در منطقه «نهر سراج» ولایت هلمند کشته شدند.

منابع نظامی انگلیس در این باره گفتند: این نظامیان انگلیسی از اعضای لشکر سه هنگ «یورکشایر» بودند که مردی با لباس پلیس محلی که تظاهر می‌کرد زخمی شده وارد پایگاه نظامی شده و آنها را می‌کشد.

بیش از 100 نیروی انگلیسی قبل از خروج از افغانستان در ماه اکتبر 2014 میلادی، پس از 13 سال در شهرستان سنگین ولایت هلمند کشته شدند.

همچنین در تازه‌ترین تصمیم دولت انگلیس، قرار است حدود 400 نظامی انگلیسی از دومین لشکر «تفنگداران گورخا رویال(2RGR)» در ماه آوریل میلادی به پایتخت افغانستان اعزام شوند.

علاوه‌برآن، یگان‌های ویژه عملیاتی آمریکا و انگلیس پس از یکسال بار دیگر به هلمند بازگشته‌اند و احتمال سقوط برخی مناطق این ولایت توسط طالبان قوت گرفته است، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروهای این کشور تنها نقش «مستشاری» دارند.

یگان ویژه انگلیس متشکل از 30 سرباز آموزش‌دیده است که از نیروهای ویژه آمریکایی و ارتش ملی افغانستان برای بازپس‌گیری این شهر پشتیبانی می‌کند.

اعزام نظامیان جدید از سوی انگلیس به افغانستان در حالی صورت می‌پذیرد که آمریکا نیز قصد دارد تا حدود 500 نظامی جدید به ولایت «هلمند» اعزام کند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
‫اشتباه هواپیماهای نظامی آمریکا در کشتار 12 پلیس افغان‬‎