ارتباط سقط جنین با ویروس زیکا


پزشکان می‌گویند: علائم اثرات مخرب ویروس زیکا بر رشد جنین رو به افزایش است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، دو زن باردار آمریکایی پس از بازگشت از مناطق آلوده به ویروس زیکا دچار سقط جنین شده‌اند.

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: در حالی که مشخص نیست آیا ویروس زیکا عامل سقط جنین در این دو زن باردار بوده یافته بدست آمده آخرین نشانه‌ای است که می‌تواند از احتمال انتقال ویروس زیکا از مادر به جنین حکایت داشته باشد.

این دو مورد جزو اولین موارد ارتباط بین ویروس زیکا و سقط جنین در آمریکا هستند. ویروس زیکا نسبتا برای افراد بزرگسال بی ضرر است اما از سال گذشته و با آغاز شیوع آن در برزیل که با تولد نوزادان مبتلا به عارضه مادرزادی میکروسفالی همراه بوده، توجه جامعه جهانی بهداشت و سلامت را به خود جلب کرده است.

شواهد حاکی از آن است که عارضه میکروسفالی و کوچک ماندن سر نوزادان با ویروس زیکا ارتباط دارد. همچنین در موارد نادری این ویروس می‌تواند موجب بیماری عصب شناختی «گیلن‌باره» در افراد بزرگسال شود.

به گزارش مدیکال دیلی، «زو ویلیامز» از کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک گفت: این امکان برای عفونتی که به صورت ویروسی یا باکتریایی است وجود دارد که به سقط جنین در زنان باردار منجر شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫ویروس زیکا را بهتر بشناسیم! با زیرنویس فارسی‬‎