فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سال ۹۴ بزرگترین پرده نقاشی‌ام رونمایی شد/ نوروز به همراه خانواده در طبیعت هستم


عباس قانع در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌های نوروزی، اظهار داشت: معمولا ایام تعطیل عید نوروز به چند دلیل مسافرت نمی‌رویم؛ یکی اینکه سوم فروردین روز تولدم است و تمام فامیل در این روز به دیدار من می‌آیند؛ در واقع این روز بهترین روزی است که در کنار خانواده و تمام فامیل در خانه می‌گذرانیم.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در تعطیلات نوروز به اتفاق خانواده و فرزندانم به طبیعت می‌رویم تا از آن لذت ببریم.

وی درباره تحویل سال نو گفت: معمولا ایرانی‌ها در طول قرن‌ها حرمت نوروز را نگه داشته و لحظه تحویل سال نو دعا می‌خوانند. من هم موقع تحویل سال اسکناس‌هایی را که به عنوان تبرک در میان برگه‌های قرآن گذاشته‌ بودم، به اعضای خانواده هدیه دادم. بعد با شیرینی‌های محلی از مهمانان پذیرایی کردیم. ضمن اینکه به کودکان هم هدیه‌های مناسبی می‌دهیم.

 

وی درباره برنامه‌های سال 94 گفت: سال گذشته سفری به هندوستان و شهرهای دهلی، آگرا و جیپور داشتم؛ در این سفر از مراکز هنری و معماری و معبدهایی با معماری بی‌نظیر دیدن کردم. همچنین در این سفر آثار سفالین و مجسمه‌های مسین بنده هم مورد توجه مردم هندوستان قرار گرفت و هدایایی همچون طاق زرین به من هدیه دادند.

 

قانع افزود: سفر بعدی من به روسیه و شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ بود که آثار هنری و فرهنگی موزه‌ ارمیتاژ را دیدم؛ موزه‌ای بی‌نظیر که آثار هنرمندان به نام دنیا در آنجا نگهداری می‌شود.

 

این هنرمند پیشکسوت یادآور شد: از دیگر برنامه‌های سال 94، رونمایی از بزرگترین پرده نقاشی «از عرفات تا کربلا» بود که آذر ماه در حوزه هنری برگزار شد.


پرده نقاشی عاشورا

 

وی درخصوص برنامه‌های سال 95 گفت: یکی از برنامه‌های امسال، برپایی نمایشگاهی از تمثال‌های مسین با موضوع دفاع مقدس است؛ در این نمایشگاه‌ها مجسمه‌هایی بر اساس عواطف و احساسات مردمی در دوران دفاع مقدس در حوزه هنری استان فارس ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، استاد «عباس قانع» دوران جوانی برای تحصیل علوم هنری به آلمان رفت؛ وی به دانش روز اروپا مسلط شد و با دستاوردهای خوبی به ایران بازگشت.

وی که از 40 سال پیش به ایران بازگشت، وضعیت معیشتی خود را از هنر جدا کرد و راه درآمد مالی را به کارهایی غیر از هنر قرار داد و تا امروز نیز آثار مجسمه‌های مسی به بیش از 400 اثر می‌رسد طراحی و تولید کرده است.

تخصص استاد قانع، مجسمه‌سازی است اما در نقاشی هم کار کرده است. به جز پرده نقاشی «از عرفات تا کربلا» وی اثر دیگری درباره زندگی امام رضا(ع) نقاشی کرده است.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
کلاه قرمزی نوروز ۹۴:بامزه ترین کلاه قرمزی سال های اخیر