فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اولین نشریه شورای صنفی دانشگاه شاهرود چاپ شد


به گزارش ایرنا، رقیه عیسایی روز سه شنبه در این خصوص گفت: این نشریه گاهنامه بوده و صاحب امتیازی آن برعهده شورای صنفی دانشگاه شاهرود است تا به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و دانشجویان عمل می کند.
نوی گفت:شورای صنفی تنها تشکل دانشجویی است که امکان نظارت بر بخش های مرتبط با دانشجویان دانشگاه را بر اساس اساسنامه تدوین شده را دارد.
مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود هم از رایزنی با وزارت نفت و مجموعه های آن جهت ایجاد ارتباط پژوهشی با این مجموعه خبر داد.
دکتر محمد نوروزی با بیان اینکه این دانشگاه جهت ایجاد ارتباط پژوهشی با مجموعه وزارت نفت رایزنی کرده است افزود: چاه های نفتی کشور در نیمه دوم عمر خود قرار داشته و با کاهش استخراج نفت روبه رو شده است و روش های ازدیاد برداشت نیز اغلب پرهزینه بوده و وزارت نفت در پی دستیابی به فناوری های نوین و کم هزینه تر جهت استخراج نفت است.
وی با بیان اینکه وزارت نفت نسبت به واگذاری پژوهش و تحقیقات در میدان های نفتی مختلف به تعداد محدودی از دانشگاه های کشور اقدام کرده است، تصریح کرد: دانشگاه شاهرود نیز در این راستا با عقد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی سهند تبریز در تحقیقات میدان نفتی سروش واقع در منطقه فلات قاره یا جنوب جزیره کیش مشارکت خواهد کرد.
دکتر نوروزی اظهار داشت: تفاهم نامه مشابهی نیز با پژوهشکده ازدیاد برداشت جهت تحقیقات در میدان نفتی بی بی حکیمه واقع در مناطق نفت خیر جنوب به امضاء رسیده است.
مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود افزود: به این ترتیب امکان ارسال پیشنهادهای طرح پژوهشی برای ازدیاد برداشت از دو میدان نفتی سروش و میدان نفتی بی بی حکیمه فراهم شده است.
دکتر نوروزی همچنین از همکاری این دانشگاه با پژوهشگاه نیرو جهت تربیت اعضای هیات علمی صاحب نظر و متخصص در صنعت برق کشور خبر داد.
وی افزود: پژوهشگاه نیرو درصدد است تا طی یک طرح پنج ساله تعدادی اعضای هیات علمی نخبه و صاحب نظر در زمینه صنعت برق کشور تربیت کند.
وی تصریح کرد: این طرح به شکل اعطای پژوهانه صنعت به طرح های پژوهشی منتخب صورت خواهد گرفت و در مجموع پژوهانه یک میلیارد ریالی طی مدت پنج سال به طرح منتخب تخصیص می یابد.
دکتر نوروزی اضافه کرد: این طرح صرفا به 11 دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور واگذار خواهد شد که با تلاش های صورت گرفته، دانشگاه شاهرود یکی از 11 دانشگاه منتخب است.
دکتر نوروزی ادامه داد: در این راستا، دانشگاه شاهرود اقدام به عقد تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو جهت مشارکت در این طرح کرده و بیش از 40 عنوان پیشنهاد پژوهشی در رشته های مختلف برای پژوهشکده نیرو ارسال شده است.
مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود ابراز امیدواری کرد با تصویب تعدادی از این پیشنهادها سهم خوبی از این طرح به دانشگاه شاهرود واگذار شود.
وی گفت: دانشگاه شاهرود علاوه بر فعالیت در سطح ملی، درصدد ارتقای ارتباط پژوهشی با صنایع استان سمنان و به ویژه شهرستان شاهرود نیز بوده و در سال گذشته پژوهشکده سیم و کابل با مشارکت شرکت سیم و کابل مغان تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.
دکتر نوروزی با بیان اینکه اولین گردهمایی تعامل دانشگاه شاهرود با صنایع استان سمنان سمنان با حضور 40 شرکت استان در مهرماه سال جاری برگزار شد اظهار داشت: راهکارهای عملیاتی در خصوص بررسی راهکارهای لازم جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز صنایع، معرفی تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه شاهرود جهت رفع نیازهای صنایع استان سمنان و بررسی نقش بازوی پژوهشی دانشگاه در جهت تقویت واحدهای کارخانجات از محورهای این گردهمایی بود.
مدیر فناوری و ارتباط صنعت دانشگاه شاهرود تبیین راهکارهای لازم جهت تربیت و به کارگیری نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع، بحث و تبادل نظر در خصوص راه اندازی و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز واحدهای صنعتی، شناسایی راهکارهای لازم در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز صنایع و بحث و بررسی راهکارهای عملیاتی جهت تسهیل معرفی کارآموزان به مراکز صنعتی را از دیگر محورهای اولین گردهمایی تعامل این دانشگاه با صنایع استان سمنان برشمرد که در مهرماه سال جاری برگزار شد.
دانشگاه شاهرود بیش از 11هزار دانشجو در حدود 100رشته در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در 18 دانشکده و 4پردیس تحصیل می کنند.
6167

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارش عملکرد شورای صنفی دانشگلاه آذربایجان