علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال برای حوزه آبریز رودخانه قمرود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که عصر سه‌شنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به حادثه خیز بودن ایران و احتمال وقع ۳۵ عنوان حادثه در کشور اظهار کرد: زلزله و سیل از مهم‌ترین حوادث در ایران است که بهترین راهکار مقابله با این حوادث، مسئله پیشگیری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به رسالت و ماهیت این سازمان در مدیریت شرایط بحرانی در کشور تصریح کرد: در برخی از حوادث و مسائل زیست محیطی باید دستگاه‌های ذیربط با مدیریت صحیح منابع و نیز بستر سازی لازم زمینه بوجود آمدن بحران را برطرف کنند.

وی لزوم بروز رسانی تجهیزات دستگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: نظارت دقیق و استاندارد سازی مصالح و نیز استحکام بنا‌ها و سازه‌ها امری ضروری است و در پیشگیری از وقوع بحران نقشی تعیین کننده دارد.

نجار با بیان اعتبارات مناسبی که در اختیار سازمان مدیریت بحران استان قم قرار گرفته است، افزود: منابع تخصیص یافته در حوزه‌های پیش بینی و پیشگیری و نیز مقابله با حوادث غیر مترقبه تبیین شده است، که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای حوزه آبریز رودخانه قمرود تا ابتدای سال آینده تخصیص می‌یابد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم اصلاح کانال‌های آب در شهرک پردیسان، افزود: سازمان مدیریت بحران کشور از این طرح حمایت می‌کند و برنامه هشدار سریع در مورد خطرات سیل در رودخانه‌های کشور را برای استان قم نیز ایجاد خواهد نمود.

معاون وزیر کشور در پایان با بیان اهمیت آموزش در مواقع بحرانی ادامه داد: اعتبار لازم برای برنامه‌های آموزشی در سطح مدیران ارشد استان و نیز در سطح عمومی با استفاده از ظرفیت‌های صدا وسیمای استان تخصیص خواهد یافت.

تأکید بر نگاه ملی سازمان مدیریت بحران به مسائل قم

استاندار قم نیز در این جلسه، لزوم برنامه ریزی یکپارچه مسئولان مدیریت بحران استان برای آمادگی جهت مقابله با حوادث را مورد تاکید قرار داد.

سید مهدی صادقی با اشاره به واقع شدن قم در مجاورت پایتخت و چندین استان کشور، افزود: مشکلات این استان از جمله ریزگرد‌ها، سایر شهرهای همجوار را نیز تحت تأثیر قرار خواهند داد.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران کشور باید مسائل استان قم را به عنوان یک مسأله ملی ببیند و تا حد ممکن امکانات و درخواست‌های استانی در موضوع پیشگیری و مقابله با حوادث را تأمین کند.

لازم به ذکر است شورای هماهنگی مدیریت بحران شامل چهارده کارگروه می‌باشد که برخی از رؤسای این کار گروه‌ها در ابتدای جلسه به بیان وضعیت استان در موضوع مدیریت بحران و مسائل پیرامون آن پرداختند.


ویدیو مرتبط :
استخراج حوزه آبریز از DEM (منطقه قراخیل)