انگلیس در جستجوی پناهجویان تقلبی


به گزارش مشرق، روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: افرادی که برای اخذ حق پناهندگی فریبکاری می کنند ، مرتکب جرم می شوند و شاید تحت پیگرد قرار بگیرند.

دو پناهجوی افغان و عراقی در یکی از جزایر یونان گفته اند که برخی از پناهجوبان فریبکاری می کنند و معتقدند که با این کار شانس بیشتری برای ماندن در اروپا خواهند داشت و با آنها بهتر برخورد خواهد شد .

یکی از پناهجویان سوری که اهل حلب است و مدارک خود را برای اقامت در انگلیس به نهادهای مسؤول داده است به ایندیپندنت گفت : بسیاری از افراد می خواهند که خود را پناهجوی سوری معرفی کنند و برخی هم می گویند که از سوریه آمده اند تا جای پناهجویان سوری را بگیرند .

هر چند پدیده پناهجویان به علت بحران سوریه تشدید شده است ولی در میان آنان تعداد زیادی از پناهجویان اهل عراق و افغانستان نیز دیده می شود. 

بحران سوریه تعداد زیادی از مردم این کشور را آواره کرده است و تعدادی از مردم عراق نیز به علت تداوم درگیری های با داعش و شماری از مردم افغانستان هم به علت اقدامات طالبان آواره شده اند.

تعدادی از پناهجویانی که از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا می گذرند ، اهل ارتیره هستند. نیجریه نیز به علت حملات خونین گروه بوکو حرام ناآرام است و شماری از مردم این کشور راهی اروپا می شوند.

تسهیلات آلمان برای اعطای پناهندگی به آوارگان سوری و وعده انگلیس برای پذیرفتن این پناهجویان در خاک خود باعث شده است که آوارگان دیگر کشورها حتی پناهجویانِ دارای شرایط اخذ حق پناهندگی تابعیت خود را پنهان کنند.


ویدیو مرتبط :
10 لباس تقلبی و قلابی تیم های لیگ برتر انگلیس