فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ثبت نام 877 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از 2 روز


به گزارش خبرگزاری فارس، 118 ناشر کودک و نوجوان، 516 ناشر عمومی، 201 ناشر دانشگاهی و 40 ناشر آموزشی تا صبح روز سه شنبه 4 اسفند از طریق مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب تهران نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کرده اند.

ثبت نام ناشران به منظور حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا تاریخ 8 اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

ناشران می‌توانند با توجه به زمینه فعالیت‌ خود به یکی از وب‌سایت‌های اعلام شده مراجعه کنند. برای این منظور ناشران عمومی می توانند به آدرس http://www.ipcu.ir ، ناشران کودک و نوجوان به آدرس http://www.cacbp.ir ، ناشران دانشگاهی به آدرس http://www.nbup.ir   و ناشران آموزشی به آدرس http://www.afnam.ir  برای ثبت نام مراجعه کنند.

گفتنی است ثبت ناشران بخش بین الملل نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

* نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزشیابی در نخستین جلسه این شورا عنوان کرد: این شورا به عنوان ساختاری جدید همزمان با ادامه روند واگذاری امور نمایشگاه به تشکل های نشر برای نخستین بار ایجاد شده است. 

وی افزود: قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ضوابط اجرایی بر نشر کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است چنین مطالبه ای به منظور نظارت بر فرآیندهای اجرایی و محتوایی نمایشگاه را اقتضا می کند. روح حاکم بر شورای نظارت و ارزیابی استمرار نظارت عالیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت های قابل واگذاری به صنوف و تشکل های مربوط می باشد.

امیرزاده اجرای اسناد بالادستی در حوزه فرهنگ را زمینه ساز تشکیل این شورا اعلام کرد و گفت: در سالیان گذشته شاهد خلاءهایی در بخش نظارت بودیم و حتی چندگانگی نیز در نظارت و ارزیابی فعالیت های نمایشگاه احساس می شد. به همین دلیل پیشنهاد تشکیل چنین شورایی با حضور نمایندگانی از تشکل های نشر و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و منجر به تشکیل این شورا شد.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی با اشاره به ساختار این شورا گفت: این شورا زیر نظر رئیس نمایشگاه انجام وظیفه خواهد کرد و نظارت محتوایی بر روی آثار ارایه شده از ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه و برنامه ها و فعالیت های کمیته های مختلف خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه پیش نویس آیین نامه شورای نظارت و ارزیابی مطرح شد و اعضا به اعلام نظر درباره آیین نامه ها پرداختند.

در نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیکنام حسین پور، محمود آموزگار، محمد مهدی داوودی پور، محمد سلگی، محمودرضا برازش، علی فریدونی و محسن عموشاهی حضور داشتند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/M07T3D


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه کتاب تهران « پربازدیدترین نمایشگاه دنیا» است ؟