سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب: تحجر و نفوذ در بستر نفاق رشد می کنند


به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی عصر چهارشنبه در سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد افزود: مهم ترین مشکلی که از ابتدای تاریخ اسلام بر سر راه انبیاء قرار داشته، همین مساله نفاق بوده است.
وی با اشاره به اینکه انبیاء در طول تاریخ، تلاش بسیار زیادی برای از بین بردن منافقین داشته اند، تصریح کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) منافقین نیز تلاش زیادی را برای از بین بردن دین اسلام انجام دادند.
وی به انواع نفاق در جامعه اشاره کرد و گفت: نفاق انواع ساده و پیچیده دارد که نوع دوم آن بارها در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: نفاق همچون یک غده سرطانی می تواند در پیکره جامعه اسلامی رشد پیدا کرده و صدمات بسیار زیادی را به آن وارد سازد.
وی ادامه داد: نفوذ نیز در بستر نفاق رشد پیدا می کند و برای شکل گیری تحجر زمینه سازی می کند.
آیت الله اراکی به برخی از خصوصیات متحجران در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متحجران تنها یک قسمت از دین را درک کرده و ده قسمت دیگر را رها می کنند و به تمامی مبانی دینی و قرآن کریم اعتقاد ندارند زیرا این اعتقاد اگر همه جانبه بود قطعا باعث به وجود آمدن تحجر نمی شد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: هر زمان که پرچمی برای اختلاف شکل می گیرد قطعا نفاق در آن قسمت از جامعه رشد پیدا کرده است.
وی به برخی از ویژگی های جریان نفاق اشاره کرد و افزود: اختلاف افکنی در جامعه اسلامی و آسیب رسانی به بدنه جامعه از ویژگی های بازر این جریان است.
اراکی گفت: در صدر اسلام منافقان مسجد را به عنوان پایگاه فعالیت های خود قرار داده و سعی کردند از آن مکان مسیری برای اختلاف افکنی ایجاد کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: منافقان در جامعه اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به بخش های مختلف کوتاهی نمی کنند.
اراکی اظهار کرد: اگر امروز برنامه های کشور به نتیجه نمی رسد قطعا باید بررسی شود که دشمن در چه قسمتی سرمایه گذاری کرده و جریان نفاق چگونه در حال تفرقه افکنی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفتمان جریان نفاق را ناشی از کینه توزی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است خط کفر نرم شود اما در خط نفاق هیچگونه نرمشی وجود ندارد زیرا خط نفاق بستر تحجر را شکل می دهد.
وی تاکید کرد: اگر جامعه اجازه دهد که نفاق بر آن حاکم شود قطعا نتیجه ای جز مذلت در پی نخواهد داشت.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ماهیت جمهوری اسلامی با پذیرش ذلت همخوانی ندارد، اظهار کرد: بسیار کسان بوده اند که از ابتدا با یک جریان دینی پیمان بسته اند اما در ادامه مسیر از همراهی آن بازمانده اند و این افراد در مسیر جریان نفاق قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه برخی زیر پرچم کفر رفتن را عزت می دانند، اظهار کرد: یکی دیگر از خصوصیات جریان نفاق این است که برای موفقیت های جریان اسلام ناراحت می شوند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برخی از شکست ها در جریان اسلام موقت است اما چون وعده پیروزی داده شده قطعا پیروزی با کسانی است که در مسیر اسلام گام برمی دارند و قطعا به دست آوردن پیروزی، دشواری های خاص خود را دارد و نیازمند از بین بردن چالش ها است.
وی ادامه داد: جبهه اسلام فکر نکند چون تحریم شد فقط خودش آسیب دیده است زیرا قرآن به این موضوع اشاره کرده که هر آسیبی که منافقان به شما وارد کنند یقینا شما نیز به آن ها وارد کرده اید، در جریان تحریم ها نیز موضوع به همین شکل بود و آنها خود نیز آسیب های بسیار زیادی دیدند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران همچون سدی عظیم در برابر نقشه های شوم غربی ها عمل کرده است.
محور اصلی سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی، تبیین و انتشار منشور روحانیت و مهمترین پیام امام (ره) به حوزه است که در سوم اسفند سال 1367 منتشر شده است.
این همایش دو روزه فردا در مشهد به پایان می رسد.
7498/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ولایت مداری حضرت عباس(ع) از زبان دبیرکل مجمع جهانی