سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نائینی: نباید در واژه نفوذ متوقف شویم


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه توانا خبرگزاری فارس، میزگرد «بررسی ابعاد نفوذ رسانه‌ای غرب» با حضور علی‌محمد نائینی، پژوهشگر سیاسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه و حسین بابازاده مقدم، استاد دانشگاه و کارشناس جنگ نرم در دانشکده رسانه فارس برگزار شد.

نائینی: هدف دشمن در براندازی جمهوری اسلامی هرگز تغییر نکرده است

محمدعلی نایینی با اشاره به نقش محوری آمریکا در جبهه معارض با انقلاب اسلامی گفت: از نگاه سیاستمداران غربی جمهوری اسلامی یک دشمن و تهدید همیشگی است و هدف اصلی دشمن که براندازی نظام جمهوری اسلامی است، هرگز تغییری نکرده است اما در طول این سال‌ها به تغییر الگوهای خود پرداخته‌اند و در طول سال‌های پس از انقلاب، الگوهای مختلفی برای مقابله با این تهدید به کار برده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) نفوذ را یک استراتژی برخورد دانست و تصریح کرد: نفوذ در تمامی عرصه‌ها از جمله فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، نظامی و دفاعی وجود دارد اما به فرموده رهبر معظم انقلاب خطر نفوذ فرهنگی همیشه بیشتر بوده است زیرا نفوذ فرهنگی مهم‌ترین عامل دگرگونی است و نتیجه این نوع از نفوذ، در حالی که قالب و ظواهر یک نظام سیاسی ثابت است اما جوهر و درون مایه آن به طور کلی از بین می رود.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: نفوذ رسانه‌ای به دلیل وجود دو نقطه تحول در آن بسیار قابل توجه است که یکی پیدایش رسانه‌های جدید است که وجه واضح آن شبکه‌های موبایل محور است و بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مردم را به خود اختصاص می‌دهد و دومین عامل نیز نقش افکار عمومی است و امروزه افکار عمومی یک مولفه بسیار مهم در تغییر نظام‌های سیاسی هستند به طوری‌که هرگونه تغییر در افکار عمومی به تغییرات در نظام‌های سیاسی منجر می‌شود.

بابازاده: جریان نفوذ از عصر صفویه آغاز شد

حسین بابازاده مقدم، با اشاره به تاریخ آغاز جریان نفوذ در ایران گفت: در ساختار سیاسی ما نفوذ از عصر صفویه آغاز شد در حالی‌که متاسفانه عده‌ای در تلاش هستند این تفکر را القا کنند که نفوذ مفهومی جدید و اختراع شده از سوی بعضی افراد است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جنگ سرد فرهنگی به دنبال از بین بردن پایه‌های اعتماد و مشروعیت است و این جریان در پانزده سال گذشته تلاش کردند این نظریه را تبیین کنند که کشور ما به دام سیاست‌ها و عقاید بنیادی گرفتار شده و تلاش کردند تجدید نظر طلبی را در ایران احیا کنند.

کارشناس مسائل جنگ نرم با اشاره به نقش اساسی رسانه‌ها در تبیین جریان نفوذ تأکید کرد: ما باید نفوذ را دوباره تبیین کنیم و رسانه‌ها باید تلاش کنند عملکرد یکپارچه آمریکا را در طول چند دهه اخیر و اینکه هیچ گاه دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد را برای مردم تبیین کنند.

مشروح این نشست به زودی در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
بیداری - و ما فقط با کلمه " اما " متوقف می شویم !