داور ایرانی: برای فینال جام باشگاه‌های جهان 58 میلیون می‌گیرم، برای یک فصل ایران 12 میلیون!


داور بین‌المللی فوتبال ایران می‌گوید یک داور در طول یک فصل جمعا می‌تواند 10 الی 12 میلیون تومان بگیرد اما او برای قضاوت فینال جام باشگاه‌های جهان 58 میلیون تومان خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، علیرضا فغانی در مورد قضاوت بازی ریورپلاته و بارسلونا در دیدار پایانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان، اظهار کرد: این طور نبود که من در این بازی خوش اخلاق تر باشم، بازیکنان آن ها خشن بودند و اتفاقا فریادهایی که در این بازی زدم بیشتر بود.

وی ادامه داد: نگاه به داوری و بازی‌ها در ایران، با کل دنیا فرق دارد. در ایران بعد از بازی‌ها برای داوران مشکلاتی به وجود می‌آید اما من به یاد دارم در بازی‌ای که یک سمت آن ترکیه بود، سرمربی پس از بازی تنها برای اعتراض گفت من فکر می‌کنم فلان صحنه پنالتی بود که داور آن را نگرفت و به همین حرف بسنده کرد ولی در ایران از مدیرعامل باشگاه تا سرمربی و بازیکن بعد از بازی شروع به انتقاد بی‌مورد از داور می‌کنند و هیچ وقت اشتباهات تیمشان را نمی‌بینند.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره اینکه آیا بعد از بازی با لیونل مسی و نیمار، دو بازیکن مطرح بارسلونا خوش و بشی داشته و عکسی انداخته است یا نه، گفت: به نظرم درست نیست که داور بخواهد با بازیکنی عکس یادگاری بیندازد یا لباس آن‌ها را بگیرد. مسی بازیکن باشخصیتی است که حتی بعد از اینکه خطای او را می‌گرفتم، کوچکترین حرفی نه به من نه به بازیکن حریف نمی‌زد اما نیمار بازیکنی است که همیشه دنبال خطا گرفتن و دردسر درست کردن برای داور است.

فغانی درباره دستمزد قضاوتش در فینال مسابقات جام باشگاه های جهان گفت: در ایران یک داور در کل یک فصل اگر محروم یا مصدوم نشود، جمعا 10 الی 12 میلیون تومان پول خواهد گرفت اما من برای این بازی 57 الی 58 میلیون تومان خواهم گرفت که این موضوع را پنهان نمی‌کنم. با این وجود، این مبلغ هنوز پرداخت نشده و علاوه بر این، ما هنوز دستمزد قضاوت در جام جهانی را هم نگرفته‌ایم. به نظر من این موضوع آنچنان مهم نیست که بر روی آن مانور بدهیم.

این داور فوتبال افزود: جا دارد از دوستان ورزشی و غیر ورزشی که در این مدت به من پیامک دادند و موجب دلگرمی ما شدند، تشکر کنم. بعد از بازگشت از ژاپن نگاه‌های مثبت و منفی در مورد نحوه قضاوت من زیاد بود که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم.


ویدیو مرتبط :
عملکرد یواندری لیل در فینال جام باشگاه های جهان