ثبت ۳۲۶ مورد وقف جدید در کل کشور در هفته وقف امسال


مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در طول هفته وقف امسال ۳۲۶ مورد وقف جدید در کل کشور به وقوع پیوست که ۲۲ مورد از این موقوفات یعنی حدود ۷ درصد، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف استان با حضور در 4 شهرستان توانسته است به این دستاوردها دست پیدا کند و مطمئنا حضور مردم استان در عرصه‌های خیرخواهی و خیراندیشی بیش از این‌هاست.

تدینی بیان کرد: کارشناسان اوقاف استان در مناطق و شهرهای مختلف حضور پیدا کرده و با برگزاری جلسات و دیدارهای مردمی، جامعه را با چشمه‌های همیشه جاری وقف آشنا کردند که بحمدالله با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شدند.

وی ارزش موقوفات ثبت شده در هفته وقف امسال را بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: موقوفات ثبت شده در هفته وقف امسال بیشتر در خلال برگزاری نشست‌های صنفی و همایش‌های ویژه و در ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» به وقوع پیوسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: موقوفات ثبت شده در هفته وقف امسال 6 وقف در خاش، 3 وقف در زاهدان، 2 وقف در سراوان، یک وقف در ایرانشهر، 5 وقف در زابل و 5 وقف در زهک به ثبت رسیده است، که اکثر این موقوفات با نیات مذهبی و شامل زمین زراعی، مسکونی و تجاری است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ثبت نخستین وقف ویژه شهدای مدافع حرم در مشهد