سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتایج گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی امروز اعلام می‌شود/درسی به نام «برجام» نداریم/ پیگیری اجرای رتبه‌بندی برای کارمندان اداری


به گزارش خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌ و پرورش امروز در حاشیه برگزاری آیین «گلبانگ انقلاب اسلامی» که در دبستان ائمه اطهار(ع) ناحیه 2 شهرری برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص اعلام نتایج نهایی گزینش آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش، اظهار داشت: قرار بود نتایج دیروز اعلام شود و احتمالاً امروز اسامی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص مبالغ دریافتی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی، گفت: 50 درصد از مبلغ را آموزش‌ و پرورش پرداخت می‌کند و 50 درصد دیگر را داوطلبان پرداخت می‌کنند؛ البته در تلاش هستیم برای آن 50 درصد داوطلبان نیز وامی از طریق بانک در اختیار آنها قرار دهیم که در آرامش بیش‌تری کار به نتیجه برسد.

فانی در خصوص دهه فجر بیان داشت: این ایام را به همه دانش‌آموزان و همکاران تبریک عرض می‌کنم؛ بدیهی است که دانش‌آموز در مدرسه ادامه‌دهنده راه امام(ره) هستند لذا به نظر می‌رسد تداوم انقلاب و راه امام(ره)، بزرگ‌ترین و بهترین شعاری است که دانش‌آموز امروز باید دنبال کند.

وزیر آموزش‌ و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه مژده‌ای برای معلمان در دهه فجر دارید، اظهار داشت: امسال توفیق حاصل شد که رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنیم و ادامه رتبه‌بندی را در سال 95 خواهیم داشت و امیدواریم که فازهای بعدی رتبه‌بندی را در سال‌های آتی شاهد باشیم.

وی در خصوص افزایش حقوق برای بازنشستگان در رتبه‌بندی، گفت: پرونده‌های بازنشستگان در آموزش‌ و پرورش نیست، یعنی وقتی همکاری بازنشسته می‌شود، پرونده‌اش از آموزش‌ و پرورش به سازمان بازنشستگی منتقل می‌شود و این سؤال شما را باید سازمان بازنشستگی کل کشور جواب دهد.

فانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص رتبه‌بندی نیروهای اداری، افزود: پیگیر هستیم و حتی دیروز با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صحبت کردم و امیدوارم این مشکل نیز حل شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش در خصوص درس برجام در مدارس، تصریح کرد: درسی به نام برجام اضافه نشده، بلکه یک مبحث تحت عنوان برجام زمینه درس تاریخ خواهد بود که کلاً 4 ساعت ارائه می‌شود.

وی در خصوص انجام فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان، گفت: در حال حاضر در کشور قریب به 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم که در شهرری نیز یک پژوهش‌‌سرای دانش‌آموزی داریم.

فانی اضافه کرد: اساسنامه پژوهش‌سراها به تأیید شورای عالی آموزش‌ و پرورش رسیده و دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه می‌توانند از امکانات پژوهش‌سراها استفاده کنند و در حال حاضر جشنواره جابربن حیان برای دوره ابتدایی و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی را برای متوسطه داریم.

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: فناوری‌های نو مانند نانو در پژوهش‌سراها فعال است و 64 پژوهش‌سرای ما به امکانات و آزمایشگاه نانو با همکاری معاونت علمی رئیس‌جمهور مجهز شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/DHTCCO


ویدیو مرتبط :
معرفی قسمت کارنامه پذیرفته شدگان کنکور