فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشنواره مردمی سواد رسانه ای ماهانه برگزار شود


به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، سید مرتضی موسویان در نخستین جلسه هیئت علمی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی خاطرنشان كرد: برگزاری یك همایش به شكل كلیشه ای نمی تواند باعث افزایش سواد رسانه ای مردم شود و باید طوری برنامه ریزی كرد كه مردم در عمل با مهارت های سواد رسانه ای آشنا شوند.
رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، افزایش سطح سواد رسانه ای و سواد مجازی را یكی از موارد شاخص در اندازه گیری سطح سواد اجتماعی در جهان امروز دانست و تاكید كرد: رشد سواد رسانه ای با توجه به سرعت چشمگیر گسترش فضای مجازی امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و این مسئله با مشاركت مردم و همه ارگان های دولتی قابل انجام است.
موسویان در ادامه خواستار تعیین جوایزی به صورت ماهانه برای برترین آثار جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی از نگاه مردم و مشاركت كنندگان فعال در امر داوری مردمی جشنواره شد و گفت: جریان مستمر افزایش سواد رسانه ای نیازمند هر روز داوری شدن و دیده شدن آثار است.

* ایده برگزاری جشنواره سواد رسانه ای گره گشای بسیاری از مشكلات كشور
در ادامه حمید رضا آیت اللهی نیز خواستار توجه به بخش مهارتی سواد رسانه ای شد و تاكید كرد: ایده برگزاری جشنواره مردمی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی می تواند گره گشای بسیاری از مشكلات فعلی كشور در حوزه سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی باشد.

* جشنواره به خوبی كاركردهای خود را انجام دهد
رئیس پژوهشكده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در پاسخ به نظرات مطرح شده در خصوص برگزاری جشنواره گفت: هر چند برگزاری جشنواره مردمی اقدام مثبتی است اما این جشنواره زمانی موفق خواهد بود كه همایش هم بتواند كاركردهای خود را به خوبی انجام دهد و در حوزه بومی سازی دانش سواد رسانه ای در ایران موثر واقع شود.
حسن خجسته افزود: برای برگزاری هر چه بهتر همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی باید مبانی معرفتی جدیدی در حوزه ی دانش رسانه تولید شود و یكی از نقش های همایش، مطالبه گری از داتشگاه های كشور باشد.

* دبیرخانه همایش از تحلیل ها حمایت كند
رئیس گروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق اهداف همایش خواستار حمایت دبیرخانه همایش از انجام تحلیل های ثانویه، فراتحلیل و مطالعات سیستماتیك در حوزه ی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی شد.
محمود نجاتی حسینی خاطر نشان كرد: سواد رسانه ای در جامعه ایرانی، در دانشگاه ها و میان مردم مهجور است، بنابرین لازم است هم بخش همایش و هم بخش جشنواره با جدیت دنبال شود و هر دو می توانند در كنار هم پازل را كامل كنند.
بنا بر اعلام روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی همچنین در این نشست حسن خجسته با كسب رای اكثریت اعضاء به عنوان رئیس هیات علمی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی و حمید رضا آیت اللهی به عنوان مسئول هیات علمی جشنواره مردمی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی انتخاب شدند.
همچنین مقرر شد فراخوان نهایی همایش و جشنواره پس از تایید روسای هیئت علمی در هفته آینده منتشر شود.
فراهنگ**1355**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫تاریخچه تشکیل جشنواره و اکران های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار‬‎