سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خداحافظی عسکری با خاطره‌گویی/ ماجرای ۳۰۰ پرونده مالیاتی در زنجیر


گروه اقتصادی _ خبرگزاری فارس: صبح امروز علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی به دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران رفت تا آخرین سخنرانی خود را پیرامون سیاست‌های مالی و مالیاتی در جمع پژوهشگران و مسئولان اقتصادی ارائه کند.

وی در این سخنرانی خاطره ی جالبی را مطرح کرد که از قفل و زنجیر کردن 300 پرونده مالیاتی در دوره ریاستش توسط یکی از کارشناسان مالیاتی حکایت داشت!

او گفت: می خواهم خاطره‌ای به یاد ماندنی از دوره ریاستم در سازمان مالیاتی بگویم؛ یکی از همکاران ما در استان البرز تحت مدیریت آقای مظلوم، مدیرکل اداره مالیات استان به پرونده‌های خود رسیدگی نمی‌کرد.

به این کارشناس گفتیم، ای بنده خدا به پرونده‌ها رسیدگی کن چون مشمول زمان می‌شود؛ خودت که هیچ، مؤدی زیان می‌کند.

این کارمنده هم گفته بود این پرونده‌ها مال منه، اراده‌اش هم دست خودم هست و اختیارشان را دارم.

آقای مظلوم هم پرونده‌ها را جمع کرده بود و به یکی دیگر از کارشناسان داده بود تا رسیدگی شوند.

این کارمند روز بعد با حضور در محل کارش دید که هیچ پرونده‌ای روی میزش نیست؛ بنابراین رفت سراغ کارشناسی که پرونده‌ها به وی واگذار شده بود و خواست که پرونده‌ها را بازگرداند که بالاخره با دعوا پرونده‌ها را گرفت و داخل کمد گذاشت و با یک زنجیر بلند دور کمد را بست تا کسی امکان دسترسی به آن‌ها را نداشته باشد!

بعد حراست وارد عمل شد و کمد را با ابزار و انبر باز کردند. در این شرایط برای اینکه این کارمند نتواند کاری کند، مدیر اداره پرونده‌ها را 20 تا 20 تا بین تمام کارشناسان تقسیم کرد.

این کارمند ساکت نبود تا جایی که رفت مدیریت از اینکه به وی کار نمی‌دهند، شکایت کرد؛ بنابراین کاری برایش در نظر گرفتند تا سرگرم شود.

این کارمند رفته بود شماره حساب خود را بسته بود تا حقوق برگشت بخورد.

بعدها که این کارمند شماره حسابی اعلام نکرد؛ همکاران اداری مجبور شدند حسابی برایش جهت واریز حقوق باز کنند تا حقوقش به آن حساب واریز شد.

کارمند اداره هم با مراجعه به شعبه بانک از کارمند بانک که بدون اجازه‌اش حساب باز کرده‌ بود، شکایت کرد! و کارمند شعبه هم توبیخ شد.

بالاخره کارمند شماره حسابی را اعلام کرد که بعدها مشخص شد حساب مدیرکل اداره بود!

و بعد دوباره شکایت کرد که دیدید راست می‌گفتم حقوق من را به حساب مدیر اداره می‌ریزند!

نهایتا اینکه با وساطت یک وزیر و یک استاندار این کارمند را جابجا کردند!

در پایان حاضران در مراسم عسکری را مورد تشویق قرار دادند و وی هم رسما خداحافظی کرد.

* محمد صادق پور

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/KNCJSJ


ویدیو مرتبط :
پرونده بزرگ فرار مالیاتی