سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آرامش در جامعه و امنیت از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) بود


به گزارش ایرنا،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز جمعه در اجتماعی مردمی در مسجد فاطمه زهرا(س) شهر دیر افزود: امام علی(ع) و امام حسین(ع) دنبال امکانات دنیا و زراندوزی نبودند و هدف آنان صراط مستقیم و اصلاح جامعه بود.
وی اظهارداشت: بسط عدالت و قسط،مبارزه با ظلم و دعوت مردم به توحید و خداشناسی از اهداف مهم نهضت های پیامبران الهی و از شاخص هایی بود که با نهضت های دیگر برتری داشت.
رئیس حوزه های علمیه گفت: امام حسین(ع) با قیام خود از نابودی اسلام جلوگیری کرد و با این نگاه که مسئولیت باید به اهلش سپرده شود، قیام کرد و در جهت بقای اسلام جان خود را فدا کرد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: بعد از عاشورا حضرت زینب (س)با قرائت خطبه های آتشین خود اهداف شوم بنی امیه را افشا و از خاموش شدن نور الهی جلوگیری کرد و توانست یک انقلاب بزرگ فرهنگی و سیاسی ایجاد کند.
رئیس حوزه های علمیه بااشاره به دستاوردهای مهم قیام امام حسین(ع) افزود: اینکه اکنون میلیون ها انسان عاشق و دلداده اهل بیت(ع) در عزاداری اربعین حسینی با پای پیاده شرکت می کنند دستاورد بزرگی است.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای قیام امام حسین(ع) احساس گناه افرادی در فضای جامعه آن روز بود که بعد از عاشورا دست به قیام زدند که این حرکت همچنان در دنیا ادامه دارد.
نماینده مردم بوشهر درمجلس خبرگان رهبری افزود:باتوجه به دسیسه های دشمنان برای تهدید فرهنگ شیعه و انقلاب اسلامی باید با اطاعت از رهبرمعظم انقلاب و ترویج فرهنگ فرهنگ شهادت و آزادگی این مهم را در جامعه نهادینه کرد.
بندردیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفاوت قیام امام حسین (ع) با قیام امام زمان (عج)