سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم حل سیاسی بحران‌های منطقه/ سرمایه‌گذاری عربستان در تونس


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که در تونس به سر می‌برد با همتای تونسی خود دیدار کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داد که در پایان این دیدار دو طرف در نشست خبری مشترکی حضور پیدا کردند.

الجبیر گفت: تلاش می‌کنیم راهکار سیاسی برای حل بحران‌های منطقه پیدا کنیم و در دیدار با مسئولان تونسی بر حل سیاسی بحران لیبی و سوریه تأکید شده است.

وزیر خارجه عربستان درباره پیوستن تونس به ائتلاف جدید عربستان که به ائتلاف اسلامی موسوم شده گفت همه کشورهایی که به این ائتلاف پیوسته‌اند برای مبارزه با تروریسم تلاش خواهند کرد و هر کشور اعلام خواهد کرد در چه زمینه‌ای می‌تواند فعالیت کند.

عادل الجبیر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تشکیل شورای راهبردی  مشترک میان ریاض و آنکارا نیز اعلام کرد که این شورا برای تقویت تحرکات استراتژیک و راهبردی عربستان و ترکیه در راستای همکاری‌های سیاسی نظامی، اقتصادی دو کشور تشکیل شده که باید در راستای منافع مردم ترکیه و عربستان باشد.

وزیر خارجه عربستان که با رئیس جمهور و نخست وزیر تونس دیدار کرده گفت با مسئولان بلندپایه تونسی مسأله پرونده فلسطین و تلاش بخش خصوصی عربستان برای سرمایه گذاری در تونس را مورد بحث قرار داده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه تونس اعلام کرده که مواضع کشورش با عربستان درباره بحران‌های منطقه نزدیک است و در راستای حل بحران‌های خاورمیانه تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/N0L1MY


ویدیو مرتبط :
آمادگی ایران و تونس برای سرمایه گذاری