سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تماشا کنید/ پشتیبانی از تاچ سه بعدی در اندروید N


تماشا کنید/ پشتیبانی از تاچ سه بعدی در اندروید Nجی اس ام/ پیش نمایش دوم اندروید N چند روز گذشته منتشر شد و حالا یک قابلیت بسیار جالب در آن کشف شده است؛ قابلیتی شبیه 3D Touch!

گوگل تقریبا یک ماه پیش، زودتر از موعد مقرر، اولین پیش نمایش Android N را منتشر کرد که در جی‌اس‌ام در مورد برخی ویژگی‌هایش برای شما نوشتیم. چند روز پیش دومین پیش نمایش این نسخه اندروید منتشر شد که اصلی‌ترین تغییراتش مربوط به رفع باگ‌های نسخه اول بود. همچنین گوگل چند API جدید و تعدادی ایموجی جدید نیز به نسخه دوم پیش نمایش اضافه کرده است. اما به لطف وب‌سایت Phandroid قابلیتی در این نسخه کشف شده است که می‌تواند مانند تاچ سه بعدی آیفون عمل کند.

این قابلیت زمانی کشف شده که کاربری در حال استفاده از یک لانچر شخص ثالث برای گوشی خود بوده است. بر این اساس ممکن است اندروید N تکنولوژی مشابهی در رابطه با نمایش عملگرهای سریع روی میانبرهای اپلیکیشن‌ها را پشتیبانی کند. در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه عملکرد این قابلیت را روی میانبر Google Weather مشاهده کنید. کاربر با کشیدن انگشت به سمت پایین یک منوی مشخص و با نگهداشتن طولانی‌تر انگشتش روی آیکون منوی دیگری را مشاهده می‌کند.

طبیعی است از آنجا که اندروید N هنوز در مرحله پیش نمایش قرار دارد چنین امکانی برای تمام اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. اینکه گوگل در اطلاعیه انتشار پیش نمایش دوم به این موضوع اشاره نکرده ممکن است به این دلیل باشد که قصد دارد در مورد آن در کنفرانس بعدی توسعه‌دهندگان، که در ماه مه (اردیبهشت 95) برگزار می‌شود، بحث کند.

میانبرهای اپلیکیشن‌ها نسبت به ویجت‌ها فضای کمتری از صفحه نمایش دستگاه شما را اشغال می‌کنند و اگر چنین قابلیتی در نسخه بعدی اندروید پیاده‌سازی شود، در برخی موارد می‌توانند حتی کارآیی بهتر و تمیزتری نسبت به ویجت‌ها داشته باشند. شما می‌توانید مثلا با پایین کشیدن انگشت روی آیکون یک اپ در صفحه اصلی، اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید و دیگر نیازی به باز کردن آن اپلیکیشن ندارید.


لینک تماشای ویدئو

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جی اس ام


ویدیو مرتبط :
آپدیت جدید ایکس باکس وان و پشتیبانی از بلوری سه بعدی