سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جانشین پلیس راهور ناجا: افزایش جرایم تخلفات رانندگی با هدف بازدارندگی قانونی بوده است


جانشین پلیس راهور ناجا: افزایش جرایم تخلفات رانندگی با هدف بازدارندگی قانونی بوده استایرنا/ جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به تصویب افزایش جریمه برخی تخلفات رانندگی، گفت: این امر با هدف افزایش بازدارندگی قانونی بوده است.
سردار موسی امیری روز چهارشنبه در اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین در دانشگاه آزاد واحد سمنان افزود : پیشنهاد وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و دادگستری و ناجا، افزایش جریمه 41 کد تخلف به میزان 100 درصد و 171 کدتخلف به میزان 50 درصد بود که دولت افزایش 100 درصدی جریمه 11 تخلف حادثه ساز و افزایش 50 درصد جریمه 30 تخلف را مصوب کرد.
وی با بیان اینکه برخی در کشور ناشیانه به موضوع افزایش جریمه تخلفات رانندگی نگاه می کنند، تصریح کرد: این عده طوری رفتار می کنند که گویی این جریمه ها در سبد خانوار باید دیده شود که باید گفت شهروند تخلف نکند تا جریمه نشود.
سردار امیری با اشاره به نظر برخی در رسانه ها مبنی بر مسکّن بودن افزایش جریمه تخلفات رانندگی، اظهار کرد: باید گفت بله این کار مسکن است و باید برای این منظور کارهای ریشه ای هم انجام شود.
وی به روند کاهشی میزان تلفات تصادفات در جاده های کشور اشاره و خاطرنشان کرد : عواملی بر میزان تصادفات در کشور موثرند به عنوان نمونه در سال 84 تعداد وسایل نقلیه در کشور 17.6 میلیون دستگاه بود و تعداد افراد دارای گواهینامه در سال 84 از 18 میلیون و 400 هزار به 34 میلیون و 800 هزار نفر در سال 93 رسید.
وی اضافه کرد : از سال 84 تا 93 تعداد موتورسیکلت در کشور نیز با رشد 128 درصدی به 10 میلیون و 800 هزار دستگاه رسید.
وی به مولفه افزایش سفر به عنوان عاملی برای افزایش تصادفات جاده ای اشاره و خاطرنشان کرد : در ابتدای دوره 10 ساله روند کاهش تلفات جاده ای در کشور، روزانه 30 میلیون لیتر بنزین مصرف می شد که اکنون در زمان اوج مصرف، این عدد روزانه به میزان 80 میلیون لیتر رسیده است.
جانشین پلیس راهور ناجا افزود : تعداد تلفات سوانح رانندگی در سال 84 از 28 هزار نفر به 18 هزار نفر در سال 93 کاهش یافت که در سال های 86 به میزان چهار هزار و 600 نفر و در سال 90 به میزان سه هزار و 181 نفر بیشترین میزان کاهش تلفات تصادفات جاده ای را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد : در سال 86 عواملی مانند سهمیه بندی کردن سوخت، کاهش تقاضای سفر، توسعه آموزش های همگانی با به کارگیری همیاران پلیس و تقویت پلیس راه بخشهایی از کشور که دارای آمار بالای تلفات بودند، باعث کاهش قابل توجه سوانح رانندگی در جاده ها شد.
وی اضافه کرد : در سال 90 نیز تصویب و اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی با هدف استفاده درست از بازدارندگی از جرائم و هم افزایی میان بخشی، عامل کاهش تلفات تصادفات جاده ای شد.
وی مسایل موثر ملی در کاهش تلفات اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش بازدارندگی قانونی، افزایش بهره گیری از سامانه های هوشمند نظارتی و کنترلی، بازنگری استانداردهای خودرو و سختگیری در استانداردهای راه، به کارگیری ساختار یکپارچه امداد و نجات و ... از جمله این عوامل هستند.
جانشین پلیس راهور ادامه داد : 51 درصد تلفات حوادث جاده ای در صحنه جان می دهند و 49 درصد در راه انتقال و یا در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.
وی با اشاره به وجود یک میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور این خودروها را عاملی برای شدت سوانح عنوان و اضافه کرد : اصلاح و یا دست کم آشکارسازی حدود دو هزار نقطه حادثه خیز در کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
** توصیه هایی برای استان سمنان
سردار امیری با اشاره به این که استان سمنان سهم 1.4 درصدی از راه ها و سهم 2.4 درصدی از تصادفات کشور را دارد، تصریح کرد : امسال 60 درصد از سوانح رانندگی در جاده های استان واژگونی ها بوده است در حالیکه میانگین واژگونی در کشور 35 درصد است.
وی تاکید کرد : در حالی که متوسط تعداد تلفات در صحنه تصادفات در کشور 51 درصد است این آمار در استان سمنان 61 درصد رسیده است.
وی افزود : بر اساس برآوردهای میدانی، فقط 10 درصد از سرنشینان عقب خودروها در جاده های استان سمنان از کمربند ایمنی استفاده می کنند.
جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بخشی از دوربین های نظارتی و کنترل سرعت محور تهران - مشهد در استان سمنان خراب است، بر تعمیر و نوسازی این تجهیزات تاکید کرد و ادامه داد: افزایش تعداد استراحتگاه های بین راهی، ایجاد تنوع بصری حتی با ایجاد پارکینگ و نصب چند چراغ، آموزش و تاکید بر استفاده از کمربند ایمنی و ... مهم ترین توصیه ها برای کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در استان سمنان است.
اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین در شش محور و با حضور مسئولان اجرای و انتظامی کشوری و استان سمنان در دانشگاه آزاد سمنان برگزار شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
کل کل با پلیس راهور