سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار درباره انفجار اتحادیه اروپا/ اعتماد شهروندان به سازمان‌های اروپایی از بین رفته است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا با توجه به جنبش های دشمن با اروپا در کشورهای عضو این اتحادیه درباره چنین شرایطی هشدار داد.

وی در این باره هشدار داد که خطرات برای اتحادیه اروپا از طرف جنبش های دشمن با اروپا در کشورهای عضو این اتحادیه دست کم گرفته شود.

رئیس پارلمان اروپا گفت: ما در اروپا مدتی است که در مسیر رو به پایین قرار گرفته ایم. اعتماد انسان ها به همه انستیتوها چه ملی و چه اروپایی در این اتحادیه از دست رفته است.

شولتز در ادامه درباره خطر انفجار در اروپا سخن گفته و اظهار داشت: اگر انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند درخواست ها برای برگزاری همه پرسی های دیگری در این باره در اروپا وجود خواهد داشت.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا این مسئله را رد نکرد که در کشورهای اروپایی دیگری پوپولیست های راست گرا و چپ گرا به قدرت برسند. البته جناح های دشمن با اروپا همچنان در اقلیت هستند اما اکثریت با این نتیجه گیری غلط که همه چیز در آخر خوب خواهد بود خاموش نشسته اند. خروجی همه پرسی هلند درباره پیمان تجاری اوکراین با اتحادیه اروپا اما نشان داد که ما نباید خاطرمان جمع باشد.

شولتز سران کشورهای اروپایی را برای مسئله فقدان اعتماد به اروپا مسئول دانسته و گفت:  به ندرت یکی از سران اروپایی واقعا برای به دست آوردن قلب انسان ها مبارزه می کند. در دوران چند قطبی شدن باید شجاعت مقابله آشکارا با این وضعیت را داشته باشیم. ما نیاز به پیغام های واضحی داریم و اجازه نداریم به جزئیات بی توجه باشیم.

وی همچنین خواستار اصلاح انستیتوهای اروپایی برای توانایی بیشتر اتحادیه اروپا شده و گفت: اتحادیه اروپا به عنوان ابزاری برای راه حل مسائل خلق شده است، اما بسیاری از انسان ها این تصور را دارند که آن بیشتر بخشی از یک مسئله است تا راه حل.

شولتز این انتقاد را وارد کرد که سران اروپایی بسیاری مسائل مهم را به سطح بین دولتی می کشانند. در آنجا اصول توافق حاکم است اما سران زیاد نمی توانند با هم به توافق برسند. از این رو ما از نشست بحرانی به نشست بحران دیگری کشیده می شویم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا