سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین گروه از آوارگان سوریه وارد مالزی شدند


نخستین گروه از آوارگان سوریه وارد مالزی شدند

ایرنا/ نخستین گروه از آوارگان جنگ سوریه از سه هزار آواره ای که مالزی آمادگی خود را برای پذیرش آن ها اعلام کرده است روز چهارشنبه وارد این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین گروه از این آوارگان و جنگزدگان سوری تنها شامل دو خانواده است که وارد فرودگاه بین المللی کوالالامپور پایتنخت مالزی شدند.
پذیرش سه هزار مهاجر و جنگزده سوریه در مالزی در سه سال آینده که توسط نخست وزیر این کشور در سازمان ملل مطرح شد، در مالزی با شرط و شروط مختلفی از جمله صدور کارت شناسایی ویژه و حضور موقت روبرو شد.
'نور جازلان محمد' معاون وزیر کشور مالزی همزمان با ورود نخستین گروه از آوارگان سوری، گفت که این گروه متشکل از دو خانواده چهار نفره است که برخی از اعضای خانواده آن ها از سال 2012 در مالزی فعالیت می کردند.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وی گفت که روند گزینش و انتخاب این افراد نیز با کمک سفارت مالزی در اردن و دولت ترکیه انجام شده است.
این مقام مالزیایی گفت که کمیته ای متشکل از وزارت کشور، اداره مهاجرت و وزیر در دفتر نخست وزیری تشکیل شده و مسئولیت رسیدگی به فرآیند شناسایی مهاجران سوریه را بر عهده دارد.
وی گفت: این بخشی از تلاش های دولت مالزی برای کمک به مردم سوریه است که 9 میلیون نفراز شهروندان آن در دیگر کشورها آواره شده اند.
'حمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی پیش از این اعلام کرد در مورد جنگزدگان سوری، مالزی کارتی صادر می کند که برخی عناصر امنیتی در آن به منظور استفاده اداره مهاجرت گنجانده می شود.
پذیرش سه هزار جنگزده سوری در مالزی با شرایط و تبصره های خاصی روبرو است و پذیرش کارت شناسایی ویژه برای آنها نشان می دهد مالزی خواستار اعمال نظر در هر زمانی در مورد این مهاجران است.
پذیرش نخستین گروه از آوارگان از بین افرادی که برخی اعضای خانواده آن ها از سه سال پیش در این کشور کار می کردند نیز در این راستا انجام شده است.
این در حالی است که 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی مهرماه امسال در مجمع عمومی سازمان ملل، کشورهای اسلامی را تا حدی مسئول اطمینان از رفاه مردم مهاجر و جنگزدگان سوریه دانست.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آوارگان عراقی وارد سوریه شدند