سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چین به تایوان هشدار داد استقلال‌طلبان نباید مانع صلح میان 2 کشور شوند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از دیدار تاریخی سران کشورهای چین و تایوان در صبح روز یک‌شنبه (امروز)، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به «ما یینگ جئون» همتای تایوانی خود گفت که آنها نباید اجازه دهند دوستداران استقلال تایوان میان آنها اختلاف بیاندازند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، روسای جمهور چین و تایوان امروز در سنگاپور دیدار کرده و بعد از این دیدار طرف چینی گفت استقلال طلبی برخی در تایوان به برهم زدن صلح منجر می‌شود.

طرف تایوانی نیز از چینی‌ها خواست به سیستم یکدیگر احترام بگذارند. در حالیکه تایوان نزدیک به برگزاری انتخابات است این دیدار موجبات خشم برخی مردم این کشور را برانگیخته و حزب اپوزیسیون که همواره به دنبال استقلال این جزیره بوده، پیشتاز نظرسنجی‌های انتخاباتی است.

هرچند روابط دو کشور در طول سال‌های گذشته بهبود یافته، اما پکن همواره اعلام کرده که تایوان بخشی از خاک چین است و نهایتا باید به این کشور بازگردد. در مقابل مقامات تایوان خود را حکام اصلی چین دانسته‌ و حکومت حزب کمونیست بر چین را قبول ندارند.

دیدار روز یک‌شنبه (امروز) روسای چین و تایوان اولین دیدار سران دو کشور پس از آن است که تایوان در سال 1949 کشوری مستقل از چین اعلام شد. جدایی دو کشور پس از آن رخ داد که در پی انقلاب چین، سران وقت این کشور که آن زمان جمهوری چین خوانده می‌شد، مجبور به فرار شده و کشور را به حزب کمونیست واگذار کردند. حکام جمهوری چین با انتقال حکومت به تایپه، تایوان را کشوری مستقل اعلام کردند.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
هشدار برای استقلال کشور و دیدار اشتون با فتنه گر!