فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب عالم برجسته بحرینی پیرامون امام خمینی(ره) متشر می‌شود


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «امام خمینی؛ سیره، خط مشی و دیدگاه‌ها» نوشته آیت الله سید عبدالله الغریفی (از علمای برجسته بحرین)، به زودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.

این کتاب ترجمه «الامام خمینی؛ قراءه فی السیره و المنهج و المواقف» به قلم آیت الله سید عبدالله الغریفی است که به همت دکتر حسن مجیدی و ام البنین قزلسفلو ترجمه شده و تا پایان سال جاری از سوی ناشر منتشر می‌شود.

درباره زندگی، اندیشه و سلوک امام خمینی(ره) پژوهش‌های زیادی به زبان فارسی منتشر شده و به زبان عربی هم تا حدی ترجمه شده است. اما امتیاز کتاب پیش رو، این است که به قلم یکی از علمای انقلابی و برجسته بحرین نوشته شده که هم اکنون از اعضای برجسته شورای علمای بحرین و امام جمعه قفول بحرین است.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم آیت الله الغریفی می‌خوانیم: «به نظر من (بی گمان) هر سخنران، نویسنده، محقق یا پژوهشگری که به بررسی شخصیتی چون امام خمینی بپردازد، با نوعی هیبت و بیم و فروتنی مواجه شده و در برابر هیبت ایشان سر تعظیم فرود می‌آورد؛ چرا این گونه است؟ شخصیت این مرد عالی‌مقام، آنقدر تکامل و توسعه یافت که در زمره اولیاء و مردان الهی درآمد. تلاش برای نزدیک شدن به این اولیاء و مردان الهی، نیازمند آمادگی روحی و صفای قلب بالا است در غیر این صورت، تلاش‌ها بی نتیجه و نافرجام خواهد بود.

درک و شناخت ما از این بزرگان الهی تنها به میزان آمادگی روحی و توانایی فکری ما امکان‌پذیر است و اولین گام برای نزدیک شدن به مقام انسانی الهی فرد بزرگی چون امام خمینی این است که روحمان را از قید و بندهای شیطانی آزاد ساخته و قلبمان را نیز از آلودگی‌ها و گناه پاک و منزه سازیم. اینها از برکت آن مرد بزرگوار و از نورانیت الهی اوست. حال آنکه ما در چنین ظلمت روحی و در راهی تاریک و ظلمانی به سر می‌بریم.  اگرچه ما تشنه این سرچشمه‌ایم تا جرعه آب گوارایی از آن بنوشیم... و اگرچه ما بیمارانی جویای نوازش‌های الهی هستیم تا همه دردها و بیماری‌های روحی و روانی و قلبی‌مان را التیام بخشیم. اما تنها زمانی به  این سرچشمه الهی و شفای روحانی دست خواهیم یافت که از موانع موجود در مسیر آزادگی، حرکت و عروجمان رهایی یافته باشیم. آیا نمی‌دانید که نماز، دعا، ذکر، تلاوت قرآن، روزه و حج، معراج روحی مومن است... اما این سفر روحانی چه زمان آغاز می‌شود؟ آیا تنها با آغاز نماز، دعا، ذکر، تلاوت، روزه و حج امکان پذیر است؟ نه، اینطور نیست...
زمان آغاز معراج روحی، وقتی است که به میزان مطلوبی از طهارت و پاکی قلب، اخلاص الهی، پاکی درون و پاکی اعضای بدن دست پیدا کنیم. به این ترتیب ورود به دنیای پیامبران، اولیاء، اصفیاء، برگزیدگان و مردان خدا، با رعایت همان شرایط، آمادگی‌ها و مقدمات، جلوه‌گاه عروج روحانی بزرگی خواهد بود. چرا سلمان فارسی، عمار، مقداد، ابوذر، مالک اشتر و میثم تمار به معنویت رسول الله و امیرالمومنین دست یافتند؟ چطور امام راحل به این درجه عالی از معنویت حضرت رسول و ائمه طاهرین رسید؟ چگونه شهید «سید محمدباقر صدر» توانست به این موفقیت و این درجه بسیار والا برسد؟ همه اینها نتیجه همان «آمادگی ها و مقدمات» است...»

انتهای پیام/

http://fna.ir/DB7I3Q


ویدیو مرتبط :
پیش بینی های امام خمینی(ره) پیرامون بیداری اسلامی