سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث اخیر« طوزخورماتو» خطرناک است/ بزرگ‌تر‌ین چالش فراروی ملت عراق


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی، زائران اربعین را به حفظ اصول اسلام وحمایت از آن در برابر انحراف و همچنین انجام واجبات و اجتناب از محرمات توصیه کرد.

الکربلائی همچنین از دست اندرکاران موکب‌های حسینی خواست به حفظ اموال عمومی و خصوصی و نظافت مکان‌های خود عدم اسراف پایبند باشند و با نیروهای امنیتی برای این‌که بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند، همکاری کنند.

وی گفت با نزدیک شدن به زمان مراسم اربعین که میلیون‌ها نفر از عاشقان امام حسین(ع) با پای پیاده به سمت کربلا مشرف می‌شوند، تا شدت محبت و دوستی و تجدید پیمان خود با امام(ع) را برای ادامه حرکت در مسیر اصول شریف آن امام همام نشان دهند، مومنان را به حفظ اصول اسلام و تعالیم مقدسی که امام به خاطر آن، خود و اهل بیت(ع) و اصحابش را فدا کرد، برای حفظ آن در مقابل انحراف دعوت می‌کنم .

وی بر ضرورت آگاهی بیشتر مومنان از مسائل دینی و اجرای آن و انجا مواجبات و پرهیز از محرمات تاکید کرد.

الکربلائی از زائران خواست فرصت این روزهای ارزشمند را قدر دانسته و سفرشان را برای آگاهی بیشتر از مسائل دینی و آراسته شدن به  اخلاق حسنه قرار دهند و خدمت به زائران امام حسین(ع) و عزاداری و سوگواری مانع ادای نماز اول وقت نشود.

نماینده مرجعیت عالی دینی در کربلای معلی بر ضرورت همکاری میان همه نهادها و دستگاه‌ها برای موفق برگزار شدن مراسم اربعین و راهپیمایی اربعین به ویژه همکاری زائران با نیروهای امنیتی تاکید کرد و گفت بزرگترین و خطرناک‌ترین چالش در برابر ملت با تمام قومیت‌ها و طوایف،‌نبرد با داعش و فکر و شیوه خونین این گروهک است.

وی با تمجید و تجلیل از عراقی‌هایی که در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های تکفیری هستند و تا کنون هم به پیروزی‌های مهمی دست یافته‌اند، گفت باید تمام امکانات در یک نبرد واحد علیه تروریست‌ها به کار گرفته شود و هیچ کس نباید اجازه دهد نبرد از مسیر درست خود منحرف شود و اجازه بروز فتنه و شکاف میان صفوف ملت داده نشود، زیرا باندهای تروریستی فقط از این وضع سود خواهند برد.

امام جمعه کربلای معلی به حوادث اخیر در شهر طوزخورماتو که اکثریت جمعیت آن را ترکمان‌ها تشکیل می‌دهند، اشاره کرد و اظهار داشت درگیری‌ها و اقدامات خشونت آمیز و تخریبی اخیر در طوزخورماتو، نشانه و علامت خطرناکی است که لازم است صاحبان خرد و حکمت از تمام طرف‌ها تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اتخاذ کرده و همزیستی مسالمت آمیز میان تمام طیف‌ها را بر اساس حاکمیت قانون و احترام به حق یکدیگر در زندگی کریمانه‌ای که امنیت و ثبات همه حفظ شود، تضمین کنند.

شهرستان الطوز در 90 کیلومتری شرق تکریت از مدتی پیش شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ترکمانی بود که به کشته و زخمی شدن شماری از دو طرف و خسارت‌های مالی زیاد به ساختمان‌ها و منازل مردم منجر شد.

هسته بحران تشکیل شده برای پایان دادن به بحران شهرستان طوزخورماتو روز یکشنبه 15 نوامبر از دستیابی به توافق میان تمام طرف‌های درگیر برای پایان بحران خبر داده و تاکید کرده بود مهمترین بند این توافق این است که پلیس طوزخورماتو مسئول امنیت و ثبات شهرستان است(نه نیروهای پیشمرگه)

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عملیات های بزرگ ارتش عراق در طوزخورماتو بدون کمک امریکا