سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه نزدیک/ بررسی تخصصی گوشی هواوی G8: در حد پرچمدار


نگاه نزدیک/ بررسی تخصصی گوشی هواوی G8: در حد پرچمدار

آی تی رسان/ هوآوی دیگر نام آشنایی است که در بررسی‌های تخصصی نیازی به توضیح و تشریح در موردش ضروری به نظر نمی‌رسد. این کمپانی خوش نام چینی، پیشرفت سریعش را مدیون طراحان خلاق و البته بازاریابی قدرتمند خود است.

اگر چرخی در بازار بزنیم، دیگر این برند و محصولاتش را به عنوان تولید کننده اسمارت‌فون‌های ساده و ارزان قیمت نمی‌شناسند و محصولات آن را به راحتی در کنار سایر برندهای معتبر دنیا می‌بینیم.

هوآوی با تولید اسمارت فون‌هایی زیبا، قدرتمند و البته خوش قیمت این روزها حسابی در بازار جولان می‌دهد و روز به روز بر طرفدارانش افزوده می‌شود. یکی از جدیدترین تولیدات این کمپانی چینی، اسمارت فون G8 از سری G است که محصول نسل جدید همان اسمارت فون های G6 و G7 بوده که پیش از این در بازار حضور داشت.

قصد داریم تا باهم کمی این گوشی را چپ و راست کنیم!پس با ما باشید

خدا پدر آلومینیوم سازان را بیامرزد!

از روزی که تولید کننده‌های مطرح دنیا، قید پلاستیک را در تولیداتشان زدند چندان نمی‌گذرد؛ برخی از این شرکت‌ها که نامشان را نمی‌برم تا همین چند وقت پیش عاشق پلاستیک بودند و البته به شدت هم از انتخاب خود راضی به‌نظر می‌رسیدند، اما خب بالاخره یک روز صبح پس از بیدار شدن، به فکر افتادند که کاش به سایر مواد اولیه درون خانه نگاهی بی‌اندازیم، شاید بهتر از پلاستیک هم پیدا شد، خلاصه اینکه از پلاستیک و چسب زخم و دمپایی و … به آلومینیوم و شیشه و این‌ها روی آوردند که البته خب منشا خیری شد! اما ما اینجا به آن کمپانی کاری نداریم! اسمش را هم نبردیم که بچه ها ناراحت نشوند.

هوآوی در این مدت، سعی کرد همه چیز را تست کند، از پلاستیک گرفته تا همه چیز! در این میان دید که اگر از این این فلز محبوب در تولیداتش بهره گیرد، می‌تواند تنه به تنه دیگر تولید کنندگان حرکت کند. این را تصمیم گرفت و با قدرت کارش را شروع کرد.

اما خب، در این حوزه آن‌قدر حرکت کرد که از آن سوی پشت بام کشور چین در حال سقوط است! در واقع دیگر هر محصولی به بازار می‌آید بدنه‌ای یکپارچه و فلزی دارد و به سختی می‌توان این اسمارت فون‌ها را از دور تشخیص داد (والا از نزدیک هم نمی‌شه دیگه).

اما برای اینکه از بحث شیرین خود خیلی دور نشویم، به سراغ عروس جدید این کمپانی می‌رویم! (حالا چون فلزیه شایدم داماد)

هوآوی G8 همانند دیگر تولیدات این روزهای این کمپانی از نام Ascend بهره‌ای نمی‌برد و کاملا خلاصه و مفید وارد بازار شده است. اگر بخواهیم طراحی و کیفیت ساخت این سه گانه را کمی باهم مقایسه کنیم، سیر پیشرفت و تحول سری G کاملا مشهود است.

در نسخه G6 (حتما سعی کنید عدد 6 را انگلیسی تلفظ کنید و الا نتیجه خوبی ندارد) این کمپانی یک اسمارت فون زیبا و با بدنه پلاستیکی را روانه بازار کرده بود (بررسی‌اش را می‌توانید در اینجا بخوانید). در آن زمان البته طراحی G6 بسیار زیبا بود و توانست به سرعت کاربران خانم را به سوی خود جلب کند.

چندی بعد؛ نسل دوم این محصول در همان سال 2014 به دنیا آمد! (احتمالا خانواده عجله داشتند) این بار جی7 از لحاظ طراحی تغییر کرده و با بدنه‌ای فلزی و یکپارچه به بازار عرضه شده بود. وزن جی7 به 165 گرم رسیده و سایز صفحه نمایش آن نیز از 4.5 اینچ به 5.5 اینچ ارتقا یافت. همچنین هوآوی کمی از خساست دست برداشته و این بار به جای وضوح نا امید کننده 540 در 960 پیکسلی G6 از وضوح HD برای این محصول خود استفاده کرده بود.

خب آخرین نسل این محصول یعنی G8 بازهم پیشرفت‌هایی داشته است! در طراحی بازهم از فلز و بدنه‌ای یک پارچه استفاده شده و وزن آن نیز به 167 گرم رسیده است. کلا ابعاد این فبلت بدین صورت است:

ارتفاع: 152 میلی‌متر
عرض: 76.5 میلی‌متر
ضخامت: 7.5 میلی‌متر

نمایشگر 5.5 اینچی این محصول نیز از وضوح فول اچ‌دی و چگالی پیکسلی 401 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد که بسیار مناسب است.

خب پس از این مقدمه کوتاه (شایدم بلند) به سراغ بازدید از قسمت‌های مختلف این گوشی می‌رویم.

در قسمت جلویی هوآوی از دو حاشیه سفید رنگ طرح دار در بالا و پایین صفحه نمایش استفاده کرده که در نوع خود جالب است و آن را کمی متفاوت‌تر از سایر اسمارت فون‌های فلزی می‌کند! (چرا؟ نمی‌دانم)

در قسمت بالایی بلندگوی مکالمه، دوربین سلفی و سنسور به کار گرفته شده به وضوح مشخص است.

قسمت پایین نیز، نام هوآوی به تنهایی در وسط این حاشیه حضور دارد.

به دلیل وجود این دو حاشیه سفید رنگ، حاشیه‌های دو سمت نمایشگر اصلا به چشم نمی‌آیند و کاربر ممکن است فکر کند که این محصول حاشیه ندارد (زهی خیال باطل)!

اما شیشه‌ای که بر روی نمایشگر قرار گرفته است، دور تا دور خود دارای حاشیه ظریفی موسوم به 2D است که در هنگام تابیدن نور به آن بیشتر مشخص می‌شود. این موضوع هم ممکن است کاربر را به اشتباه بی‌اندازد که صفحه نمایش اسمارت فونش همانند یکی از تولیدات همان کمپانی که قبلا بحثش بود دارای خمیدگی است! اما بازهم زهی خیال باطل!

سمت راست G8 کلیدهای افزایش و کاهش صدا در بالا قرار گرفته و کلید پاور نیز با فاصله بسیار کمی در پایین آن قرار دارد. البته بافت روی کلید پاور با کلیدهای بالایی خود متفاوت است.

در سمت چپ، فضای مخصوص سیم کارت و رم میکرو اس‌دی دیده می‌شود. متاسفانه این سیاست هیبریدی هوآوی هنوز ادامه دارد و شما مجبور هستید بین دو سیم کارت یا یک سیم کارت و رم میکرو اس‌دی، یکی را انتخاب کنید (هنوز نمی‌دانم چرا؟ آخه این چه کاریه برادر من).

به قسمت پایینی می‌رویم! پورت میکرو USB در کنار سوراخ‌های بزرگ اسپیکر که البته فقط یک طرفش این کارایی را دارد و آن یکی برای قشنگی است؛ دیده می‌شود.

نهایتا قسمت فوقانی گوشی که جک 3.5 میلی‌متری استاندارد و یک میکروفون کوچک را درون خود جای داده است.

G8 بر خلاف نسل‌های قبلی خود سنت شکنی کرده و از ویژگی جدیدی برخوردار است. پیش از آن باید بگوییم که طراحی پشت این محصول نیز در نوع خود جالب و جدید است.

در قسمت بالای دوربین، فضایی طراحی شده که شباهت بسیار زیادی به اسپیکر دارد (البته خوب توش هیچی نیست) پایین‌تر از آن دوربین و دو فلش LED دو رنگ دیده می‌شود و نهایتا در زیر تمامی آن‌ها، حسگر اثر انگشت!

البته وجود این حسگر دیگر آن‌چنان ذوقی ندارد و این روزها حضور آن به مثابه چیزی مانند فلش LED شده است و تمامی تولید کنندگان برای آن که از یکدیگر عقب نیفتند یکی از آن‌ها را یک جایی، جا می‌دهند!

پایین قاب پشتی نیز، درست همانند قسمت بالا، طراحی اسپیکر مانندی وجود دارد.

به طور کلی، طراحی این اسمارت فون، به دلیل بدنه یک پارچه و فلزی‌اش زیبا بوده و می‌توان آن را دقیقا همردیف با سایرین قرار داد.

راستی، پیش از آنکه به سراغ قسمت بعدی برویم، باید به بسته بندی این محصول هم اشاره‌ای کنیم! اگر یادتان باشد که حتما نیست، اسمارت فون P8 از دیزاین و طراحی جالبی برخوردار بود و البته جعبه آن نیز همین شرایط را داشت. حال هوآوی چون در این محصول نیز عدد 8 وجود دارد، طراحی جعبه آن را چیزی شبیه به P8 قرار کرده است! (بالاخره نه که چینی‌ها کپی کردن رو دوست دارند، بالاخره از روی محصولات خودشان هم باید کپی کنند)

هر روز بهتر از دیروز

در این روزها، کمپانی‌های مطرح، وضوح نمایشگر اسمارت فون‌ها را هر چه می‌توانند بالا می‌برند! ما که نفهمیدیم قرار است چه بشود؟! آخر مگر این چشم ما میکروسکوپ است که مثلا در هر اینچ بتواند 600 پیکسل را شناسایی کند و لذت ببرد و کلی هم ذوق کند!

اما خب بازار است دیگر… گاهی دوست دارد الکی کل کل کند! خدا از سری ال‌جی نگذرد که این تب وضوح QHD را در بین دیگر شرکت‌ها راه انداخت. خب بگذریم…

هواوی آخرین محصول سری G خود را با بهره گیری از پنل IPS و وضوح مناسب Full HD روانه بازار کرده است. چگالی پیکسلی جی8 برابر 401 پیکسل در هر اینچ است که بسیار عالی بوده و اصلا چشمان شما را اذیت نمی‌کند. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه برابر 71.7 درصد است.

روشنایی در نظر گرفته شده برای G8 مناسب بوده و حالت حداقل و حداکثر آن هر دو خوب است. همچنین در زیر نور مستقیم آفتاب نیز می‌توان آن را تحمل کرد! (البته می‌دانید که کلا این کار هیچ وقت دل‌چسب نیست)

در قسمت تنظیمات نمایشگر، در منوی Color Temperature می‌توانید گرمی و سردی بک‌گراند و رنگ‌های به کار گرفته شده را تعیین کنید.

همچنین از دیگر قابلیت‌های محدود این حوزه می‌توان به ویژگی Double Touch اشاره کرد که با دو بار ضربه به نمایشگر می‌توانید آن را از حالت استند بای خارج سازید. البته این قابلیت دیگر تبدیل به یک ویژگی ساده در بین اسمارت فون‌ها شده است.

خب، همین! این نمایشگر دیگر تنظیمات خاصی ندارد که برای شما معرفی کنیم! باید بریم سراغ بخش بعدی یعنی اتاق عمل!

مثل اینکه خبری از Hisilicon نیست!

خب عادت کرده بودم که پس از دریافت هر اسمارت فون جدیدی از هوآوی برای بررسی تخصصی، در این قسمت کمی به هنر چیپست سازی آنان بپردازم و بگویم که هوآوی دیگر کاری به کوالکام ندارد! اما خب، این بار مثل اینکه خبری از این حرف‌ها نیست و این دو شرکت هنوز باهم دوست و رفیق هستند.

در این مدل هوآوی از پردازنده‌های اختصاصی خود استفاده نکرده و مثل اینکه آن را فقط گذاشته برای پرچم‌دارانش. خب ایرادی ندارد بالاخره سایر کمپانی‌های تولید کننده پردازنده نیز باید نان بخورند!

چیپست استفاده شده در G8 یکی از تولیدات کوالکام یعنی اسنپدراگون 615 است. پردازنده‌ای 64 بیتی و 8 هسته‌ای که جزء تولیدات قدرتمند این کمپانی صاحب نام به شمار می‌رود. این چیپست از 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A53 بهره می‌برد. رابط گرافیکی آن نیز Aderno 405 است که پیش از این امتحان خودش را پس داده است.

اما این محصول همانند برخی تولیدات جدید هوآوی در دو نسخه وارد بازار می‌شود (که اصلا این را نمی‌پسندم! خب یعنی چه) نسخه اول دارای 2 گیگابایت رم بوده و از 16 گیگ حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند و نسخه دیگر دارای 3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. البته شما می‌توانید حافظه داخلی را با بهره گیری از رم میکرو اس‌دی تا 64 گیگابایت افزایش دهید.

برای اسمارت فونی که در دسته پرچم‌داران قرار ندارد، این سخت افزار کافی بوده و قطعا هواداران و کاربران را راضی نگاه خواهد داشت، اما به شخصه دوست داشتم که این محصول در همان نسخه با رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی عرضه شود!

اما خب، این‌ها برای ما آب و نان نمی‌شود! می‌رویم سراغ بنچمارک‌های معروفمان که دست به چاقو برای شکافتن و سفره کردن شکم G8 در انتظار نشسته‌اند.

به سراغ AnTuTu محبوب می‌رویم! آن‌هم نسخه 5 که کلی خفن‌تر است.

خب پس از یک بررسی دقیق، امتیاز 36980 برای G8 ثبت شد. به نظرم کافی و مناسب است. نسخه‌ای که ما برای تست در اختیار داشتیم همان مدل 3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است! قطعا این امتیاز در دو نسخه دارای رم پایین‌تر متفاوت خواهد بود.

می‌توانید امتیاز این محصول را در قیاس با سایرین در بخش تصاویر ببینید.

به سراغ بنچمارک Pi می‌رویم که در عرض 234 میلی‌ثانیه موفق به محاسبه این عدد شد. حداقل من فکر می‌کردم کمتر از این‌ها بشود! (هرچه کمتر بهتر)

خب، نوبت به تست گرافیکی خاص توسط Bonsai می‌رسد! نتیجه را در بخش تصاویر ببینید.

بنچمارک حرفه‌ای Quadrant یک تنه همه قسمت‌ها را تست کرده و G8 را به نفس نفس می‌اندازد.

نهایتا می‌رسیم به گیگ بنچ و تست هسته‌های پردازنده.

به طور کلی باید بگویم که انتخاب این سخت افزار برای G8 انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای بوده و قطعا شما را با لگ زدن، هنگ‌های پی در پی و … مواجه نخواهد کرد. باید ذکر کنم این پردازنده هیچ نسبتی با کوره‌های آجرپزی کوالکام یعنی محصولاتی چون 810 نداشته و کاملا بی سر و صدا و خنک کار خود را انجام می‌دهد!

13 مگاپیکسل کفایت می‌کند!

خب در قسمت دوربین هوآوی نه قرار است به سونی برسد و نه دیافراگم ال‌جی را برای شما فراهم کند! اما خب، او نیز کار خودش را بلد است و محصول بدی را دست مشتری نمی‌دهد! در واقع دوربین هوآوی G8 یکی از نقاط قوتی است که کمپانی سازنده‌اش تاکید زیادی بر روی آن دارد.

G8 همراه با یک دوربین 13 مگاپیکسلی که توانایی ثبت تصاویری با وضوح 4160 در 3120 پیکسل را دارد، عرضه می‌شود. این دوربین در کنار دو فلش LED قطعا به کمک شما خواهد آمد.

این دوربین 13 مگاپیکسلی همراه با فناوری لرزش‌گیر اپتیکال یا همان OIS عرضه می‌شود و با بهره‌گیری از لنز واید 28 میلی‌متری و دیافراگم بالا به شما کمک می‌کند تا در شرایط نوری کم عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کنید.

در قسمت تنظیمات می‌توانید به راحتی تغییرات مربوط به ISO و White Balance را انجام داده، تصاویر را به دلخواه خود ثبت کنید. قابلیت‌هایی مثل Capture Smile ،Perfect Selfie و … در دوربین اصلی نیز به شما کمک شایانی می‌کند.

اما در قسمت دوربین، حالت جدیدی به نام Goof Food وجود دارد که طبق راهنمایی گوشی، برای ثبت عکس‌های نزدیک و Close Up از غذاها به کمک شما می‌آید و می‌توانید به راحتی پس از ثبت، آن را در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام برای یکدیگر به اشتراک بگذارید.

از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی می‌توان به ثبت تصاویر HDR ،Panorama ،Beauty، ثبت تصاویر پشت سر هم با سرعت (ده بار) و … نام برد. همچنین در قابلیت All Focus شما می‌توانید پس از ثبت عکس، با لمس نقاط مختلف درون تصویر، فوکوس آن را تغییر داده و موضوع مورد نظر خود را بهتر مشخص نمایید.

با هم به تصاویری که توسط این دوربین ثبت شده است در بخش تصاویر نگاهی می‌اندازیم.

تاریکی مطلق

اما فیلم‌برداری، این دوربین 13 مگاپیکسلی می‌تواند با وضوح 1080p و با سرعت 30 فرم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. حجم فیلم یک دقیقه‌ای با این دوربین برابر 143 مگابایت شد که نشان از ثبت دقیق و کامل جزییات دارد. متاسفانه در این بخش، باز جای فیلم‌برداری Slow-Motion خالی است و نمی‌دانم چرا هوآوی و برخی کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون‌ها، این بخش را یادشان می‌رود!

اما در کنار عدم وجود فیلم‌برداری آهسته، دوربین اصلی از مود دیگری به نام Time-Laps بهره می‌برد. در این حالت سوژه مورد نظر به طور سریع فیلم‌برداری شده و پس از آن در صورت ثابت بودن دوربین، می‌تواند نتیجه جالبی را ببینید (این مود برای ثبت لحظاتی جون حرکت ابرها، غروب و طلوع خورشید و … استفاده می‌شود؛ کلا جان می‌دهد برای کلاس گذاشتن توی تلگرام و معکوس اسلو موشن است).

خب به سراغ دوربین سلفی می‌رویم! اگر انسان خود شیفته‌ای هستید، این گوشی برای شما از یک دوربین 5 مگاپیکسلی بهره گرفته است. تمام مودهای دوربین اصلی را در دوربین دوم می‌بینیم، اما یکی از بخش‌های جالب دوربین سلفی G8 قابلیت Makeup است!

اگر خانم هستید و قصد دارید اول صبحی سلفی گرفته و البته حوصله رسیدن به سر و وضعتان را ندارید، این قابلیت به شدت به دردتان می‌خورد. در واقع این مود به خوبی با تشخصی چهره شما، از آرایش ملیح گرفته تا غلیظ را بر روی صورت پیاده می‌کند. خلاصه کارتان با این مود ویژه بسیار راحت است. متاسفانه نمی‌توانم از این قابلیت برای شما عکسی بگذارم!

همچنین دوربین دوم G8 می‌تواند با وضوح HD نیز به فیلم‌برداری بپردازد.

فیلم ببین و آهنگ گوش کن

فبلت 5.5 اینچی و وضوح Full HD جان می‌دهد برای دیدن فیلم و سریال! G8 که اسپیکرهایش نیز پایین است و دیگر مشکلی از بابت خفه شدن صدا توسط دست و یا قاب و … ندارید و به راحتی از صدای شفافی نیز بهره‌مند خواهید شد. البته لازم به ذکر است که صدای پخش شده فقط از سوراخ‌های سمت راستی خارج شده و دیگر سوراخ‌های تعبیه شده برای زیبایی است. بنابراین ممکن است هنگام بلند کردن صدا کمی نویز در آن حس شود.

پلیر پیش‌فرض G8 یک فیلم فول اچ‌دی با پسوند MKV را به راحتی پخش کرد و از این جهت مشکلی نبود؛ اما اگر بخواهید فیلم و سریال خود را با زیرنویس فارسی ببینید، باید به سراغ نرم افزارهای بی شمار پخش بروید که طبق معمول پیشنهاد ما همان MX Player معروف است.

اگر از هندزفری زیاد استفاده کرده و با آن موزیک گوش می‌دهید، باید بگوییم که در این قسمت هیچ نقصی وجود ندارد. بهره گیری از یک هندزفری با کیفیت بالا، ظاهری جدید و البته با کیفیت شما را مجاب می‌کند تا دیگر این هندزفری را از گوش خود بیرون نیاورید!

آب‌نبات چوبی با طعم Emotion 3.1!

هوآوی G8 را همراه با اندروید 5.1 یا همان آب نبات چوبی عرضه خواهد کرد. البته گفته می‌شود که این فبلت زیبا به اندروید 6.0 یا مارشمالو نیز آپدیت خواهد شد و از این جهت نباید نگرانی آن‌چنانی از این بابت برای خریدار وجود داشته باشد.

اما آخرین نسخه رابط کاربری خاص هوآوی Emotion یعنی ورژن 3.1 در کنار اندروید 5.1 تجربه جذاب و لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. همان‌طور که قطعا می‌دانید در این رابط کاربری خبری از منوی نرم افزارها نبوده و همه چیز بر روی صفحات اصلی پدیدار می‌شود.

پیش از این، مشخصات و قابلیت‌های ویژه رابط کاربری را در بررسی تخصصی Mate S خوانده‌ایم.

تصاویری از منوها و رابط کاربری G8 را باهم در بخش تصاویر می‌بینیم.

برای ورود انگشت بزن!

خب می‌رسیم به جدیدترین ویژگی سری G یعنی حسگر اثر انگشت که این روزها هوآوی از آن در همه مدل‌هایش بهره می‌برد و اگر یهو اسمارت فونی پایین رده از سری Y نیز با این قابلیت معرفی شد اصلا تعجب نکنید!

این حسگر به خوبی کار خود را انجام داده و در مرحله اول از تمامی انگشت مورد نظر شما با دقت زیادی نمونه برداری می‌کند!

شما می‌توانید تا 5 اثر انگشت را در قسمت Fingerprint Management ثبت نمایید.

باز شدن قفل گوشی زیر 1 ثانیه انجام گرفته و به سرعت و با دقت عمل بالایی اتفاق می‌افتد؛ اما به جز باز کردن قفل گوشی دیگر چه کارهایی به این حسگر واگذار شده است؟

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، می‌توانید جهت پاسخ به تماس به راحتی و با لمس حسگر، این عمل را انجام دهید.

همچنین اگر در حال عکس گرفتن هستید مخصوصا سلفی، باز هم این حسگر به کمک شما آمده و به راحتی می‌تواند تصویرتان را ذخیره کند.

توقف زنگ هشدار نیز از دیگر هنرنمایی‌های این سنسور است.

اما آخرین کار ویژه این حسگر کنترل کامل پنل اعلانات گوشی است. در واقع با یک سوایپ از بالا به پایین بر روی آن، نوتیفیکشن پایین آمده و با عمل سوایپ از پایین به بالا، این پنل بسته می‌شود. همچنین اگر در حالت باز بودن قسمت اعلانات دو بار بر روی حسگر ضربه بزنید، تمامی اعلانات پاک خواهند شد.

با یک بار شارژ چند روز زنده می‌ماند؟

خب قطعا این موضوع به مصرف شما بستگی دارد، اما خب باید بدانید که فبلت شما نمایشگر 5.5 اینچ فول اچ‌دی دارد! پس همین عامل مهمی در مصرف باتری است. هوآوی از یک باتری 3 هزار میلی آمپری غیر قابل تعویض توسط کاربر استفاده کرده که خوب به نظر می‌رسد و البته می‌توانست بهتر از این‌ها باشد.

در صورت یک استفاده عادی تا 1.5 روز این گوشی همراه شماست؛ اما اگر به وب‌گردی و فیلم دیدن و … علاقه دارید، آخر شب دنبال پریز برق باشید.

دیگر چه دارد؟

خب، این فبلت می‌تواند از شبکه‌های نسل 3 و چهارم پشتیبانی کند. بهره‌گیری از امکانات عادی مثل جی‌پی‌اس، فناوری NFC، بلوتوث 4.0 و وای فای 802.11b/g/n دیگر نیازی به تشریح ندارد! (ما هم نگفتیم)

تمام شد؟

بله خب اگر بخواهیم کلام آخر را برای این گوشی بنویسم، باید بگویم که G8 با بهره گیری از بدنه فلزی یکپارچه، زیبایی خاصی دارد و حسگر اثر انگشت، آن را به سمت و سوی پرچم‌داران متمایل می‌کند. بهره گیری از وضوح مناسب و نمایشگر بزرگ نیز در این حوزه نقصی را به شما نشان نمی‌دهد.

قیمت تقریبی این اسمارت فون بین 1 تا 1 میلیون و 300 هزار تومان است که البته در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود. هوآوی G8 در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای وارد بازار خواهد شد.

لبخند

نمایشگر بزرگ و وضوح مناسب
حسگر اثر انگشت
بدنه زیبا و فلزی
دوربین مناسب

اشک

صدا می‌توانست استریو و بهتر باشد
باتری متوسط

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بررسی تخصصی پرچمدار جدید هواوی: P8