سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عبدالملکی: ساختار اقتصادی کشور باید به نفع جوانان اصلاح شود/ وکیل‌پور: اشتغال، مسکن و ازدواج دغدغه جوانان است


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در همایش جوانان انقلابی که عصر امروز در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت هر ایده و شغلی به سه عامل روحیه، شناخت محیط و راهکارها بستگی دارد و 50 درصد از موفقیت بستگی به روحیه فعال دارد و آنچه جوانان رااز دیگران متمایزمی‌کند وجود روحیه با نشاط است چرا که نشاط میزان موفقیت را بالا می‌برد.

مسعود میرکاظمی کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس در ادامه این گردهمایی گفت: چیزی که امروز مجلس باید از آن صیانت کند، گفتمان انقلابی بوده که امام خمینی(ره) به ما یاد داد و امروز ما وظیفه داریم به جوانانی که میوه‌های درخت تنومند هستند، منتقل کنیم.

وی ادامه داد: آنچه باعث عزت ایران و تحسین جهانیان شده، اتکا به منابع داخلی و اقتصاد مقاومتی است و هر کجا موفق شدیم، از این الگوی فکری استفاده شده و هر کجا مردم آزرده بودند، به خاطر غربزدگی بوده است. امیدواریم تفکر ما که خیلی‌ها به دنبال تحریف آن هستند را بتوانیم به جوانان انتقال دهیم تا دشمنان خیال باطل نکنند.

لطفَ‌الله فروزنده دیگر کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس در خصوص نقش جوانان گفت: بی‌شک یکی ازدغدغه‌های مهم جوانان اشتغال است و برای حل معضل بیکاری مجلس باید با فساد مبارزه کند؛ چرا که تا وقتی رانتخواری و امتیاز ویژه وجود دارد، نمی‌توان مسائل را ریشه‌ای حل کرد.

وی ادامه داد: اگر با فساد مبارزه کنیم، اشتغال ایجاد می‌شود. حدود 30 میلیارد دلار قاچاق کالا به کشور انجام می‌شود که اگر این اتفاق نیفتد و این معضل را حل کنیم، حداقل 3 میلیون شغل می‌توانیم ایجاد کنیم.

محمد جواد عامری کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در ادامه این نشست با بیان اینکه جوان بودن به معنی عدالتخواه بودن و ظلم‌ستیز بودن است، اظهار داشت: جوان همیشه فریادش بلند است تا حق خود و مردم را بگیرد. البته عده‌ای دوست ندارند که جوانان فریاد بزنند. بهترین شناخت را رهبر انقلاب از جوانان داشتند و بارها فرموند که جوانی که ساکت باشد را نمی‌پسندم، جوانان باید به مسائل اطرافشان حساس باشند.

وی گفت: هر جا در بحث دفاع مقدس و پیشرفت‌های هسته‌ای و فناوری‌های نانو به جوانان اعتماد کردیم، دیدیم که موفق شدند. لذا از مسئولان می‌خواهیم که به جوانان با عنوان فرصت نگاه کنند.

حجت‌الله عبدالملکی کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه ما برنامه ویژه‌ای در خصوص جوانان داریم، افزود: ساختار اقتصادی کشور باید به نفع جوانان اصلاح شود چرا که به اعتقاد بنده سیستم بانکی کشور جوانان را سرکوب می‌کند و بیشترین زیانی که از محل سیستم بانکی حاصل می‌شود، به جوانان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: ما در حالی هزار میلیارد تومان موجودی پس‌انداز قرض‌الحسنه در بانکها داریم که حاضر نیستیم 8 هزار میلیارد تومان به جوانان بدهیم. شبکه‌های بانکی وام‌های بزرگ خود را مطلقا به جوانان نمی‌دهند چرا که جوانان سن و سال کمی دارند و وثیقه هم ندارند. کسی می‌تواند وام‌های بزرگ بانکی را بگیرد که 70 سال داشته باشد و پولش از پارو بالا برود.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفت: در  اقتصادی کشورهای پیشرفته وام‌‌های بزرگ به جوانان داده می‌شود؛ چرا که فرصت کار کردن دارند و می‌توانند آن وام‌ها را به بانکها بازگردانند. نظام بانکی ما باید به نحوی اصلاح شود که وجه قالب تسهیلاتش به نفع جوانان باشد.

عبدالملکی تاکید کرد: ائتلاف اصولگرایان برنامه دارد تا نظام بانکی را با ملاحظات قانونی به این سمت ببرد. ما می‌خواهیم اشتغال زنان را نیز حل کنیم.

وی با بیان اینکه 19 میلیون خانم خانه‌دار در کشور وجود دارد، گفت: باید کد رفاهی برای خانم‌های خانه‌دار ایجاد شود و سعی کنیم تولیدات زنان خانه‌دار را جزو تولید ملی کنیم.

مهدی وکیل‌پور کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در ادامه این نشست با بیان اینکه متاسفانه در 20 سال گذشته جریانهای سیاسی کشور مطالبات و دغدغه جوانان را دستخوش مسائل سیاسی کرده‌اند و دغدغه‌های آنها را به انحراف کشانده‌اند، گفت: مشکلات اساسی نسل جوان اشتغال، مسکن و ازدواج است و ائتلاف بزرگ  اصولگرایان در مجلس آینده به این موضوع توجه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ائتلاف بزرگ اصولگریان قصد دارد که دغدغه‌های جامعه را برطرف کرده و دولت را در ریل صحیح قرار دهد تا پاسخگوی مطالبات مردم و جوانان باشد.

محمد ناظمی اردکانی دیگر کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفت: جوانان سرمایه‌های بی‌بدیل کشور هستند و پیروزی ما در جنگ تحمیلی و حتی انقلاب اسلامی مدیون جوانان بوده است.

وی با اشاره به دوران مسئولیتش در سازمان ثبت‌احوال افزود: همواره نموداری که در سازمان ثبت احوال ترسیم می‌شد این بوده که نرخ رشد جمعیت کشور کاهش داشته است و این گزارش‌ها مستقیم و غیرمستقیم خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شد که در نهایت منجر به اصلاح سیاست کلی جمعیت شد و رهبر انقلاب در این خصوص هشدار دادند که جمعیت نباید به سمت سالمندی برود و باید شاداب بماند.

ناظمی ارکانی ادامه داد: دو نکته در این زمینه اهمیت دارد؛ نخست آنکه ما باید گام‌های توسعه را بلند برداریم و کشوری که به سمت سالخوردگی برود، نمی‌تواند به سمت توسعه برود و دوم اینکه امنیت ملی یک کشور در گروه حضور جوانان است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اختصاص 2300 میلیارد تومان برای اشتغال و مسکن جوانان در