مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



از این به بعد دیگر خود را شهروند عراق نمی دانیم


رئیس شورای امنیت در منطقه کردستان عراق با اعلام اینکه همزیستی اجباری کردها با عراقی‌ها بی‌فایده است، گفت: از این به بعد دیگر خود را شهروند عراق نمی دانیم.

به گزارش «شیعه نیوز»، «مسرور بارزانی» رئیس شورای امنیت در منطقه کردستان عراق، جمعه (دیروز) بار دیگر بر جدایی و استقلال از عراق تأکید کرد.

این مقام کردستان عراق اعلام کرد که اربیل تمامی راه‌ها را با بغداد امتحان کرده است اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

وی در گفت‌وگو با «واشنگتن‌پست» اظهار داشت: منطقه کردستان عراق می‌خواهد از دولت مرکزی مستقل شود اما به صورت مسالمت آمیز و بدون خشونت و درگیری به دنبال تحقق این مسئله است.

مسرور بارزانی تاکید کرد: از اکنون به بعد، ما دیگر خود را شهروند عراق نمی‌داینم و هیچ رابطه و اعتمادی میان ما و بغداد نیست. تنها راهکار موجود برای ما، جدایی است.

رئیس شورای امنیت منطقه خودگردان کردستان گفت: همزیستی اجباری در عراق فایده‌ای ندارد زیرا عراق کشوری است که در همه چیز شکست خورده است.

وی که پسر بزرگ «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان است و در اندیشه جانشینی پدر است، طی سالهای اخیر بارها بر ضرورت جدایی اربیل از بغداد تاکید و اعلام کرده است: بیش از 40 میلیون کرد در جهان زندگی می‌کنند. چرا نباید این تعداد یک دولت مستقل داشته باشند؟ هیچ کردی نیست که آرزوی تشکیل یک دولت مستقل را در سر نپروراند.

از سوی دیگر، «احمد حاج رشید» یکی از رهبران ائتلاف کردستان در پارلمان عراق، جمعه اعلام کرد که اعضای این ائتلاف تصمیم گرفته‌اند که دیگر به نشست‌های پارلمان بازنگردند زیرا در حمله هفته پیش به پارلمان، برخی از تظاهرات‌کنندگان، به برخی از نمایندگان این فراکسیون، به شدت اهانت کرده‌اند. به همین دلیل نیز قرار است، وزرای کرد نیز نشست‌های کابینه را تحریم کنند.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
ذبح شهروند عراقی به جرم همکاری با نیروهای اطلاعاتی عراق