سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جمع آوری بیش از 11 میلیارد ریال زكات در تربت حیدریه


به گزارش ایرنا، عباس تركمان زاده روز سه شنبه در جلسه شورای زكات تربت حیدریه افزود: 2 میلیارد و 480 میلیون ریال از این مبلغ زكات واجب بود كه برای مصارفی چون تامین نیازمندان، آزادسازی زندانیان و یا خرید جهیزیه برای اقشار نیازمند هزینه شد.
وی با بیان اینكه 781 میلیون ریال از این مبلغ زكات مستحبی و در قالب جنس بود كه به شكل سبد غذایی توزیع شد، گفت: 2 میلیارد و 806 میلیون ریال نیز در قالب پروژه های عمرانی صرف شد و پنج میلیارد و 380 میلیون ریال نیز توسط خود خیران اعلام و پرداخت شد.
تركمان زاده افزود: برای تشویق مردم به حفظ و گسترش این سنت نیكو، شایسته است در مبادی ورودی شهر تابلوهای تبلیغاتی زكات نصب شده و از كشاورزان پرداخت كننده زكات نیز تجلیل به عمل آید.
امام جمعه و رئیس شورای زكات تربت حیدریه نیز گفت: با توجه به اینكه زكات در قرآن، روایات و نیز سنت اهل بیت مورد تاكید قرار گرفته، زنده نگه داشتن این سنت الهی از مبلغ جمع آوری شده در پایان سال زراعی مهم تر است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: تبلیغ در مبادی ورودی شهرها شرط لازم هست، اما كافی نیست و اماكنی چون مساجد و حسینیه ها و نیز تكایا از بهترین اماكن برای تبلیغ این سنت الهی است.
جمعیت تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) در تربت حیدریه هشت هزار و 569 خانوار روستایی و شهری با جمعیت 15 هزار و 911 نفر است كه این رقم معادل هشت درصد جمعیت تربت حیدریه است كه از این تعداد سه هزار و 882 خانوار شهری و بقیه روستایی هستند.
79 درصد نیروی كار تربت حیدریه در گستره 90 هزار هكتاری زمینهای كشاورزی و باغی این شهرستان به كشاورزی اشتغال دارند.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساكن روستاها هستند.
6121/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه واسه بروبچ باحال تربت حیدریه