ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



غیاثی: قضاوت فغانی مقابل ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان خوب بود


سید رضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام باشگاه‌های جهان بین بارسلونا و ریورپلاته آرژانتین گفت: نظر خودم را با جمله‌ای از فردوسی‌پور گزارشگر بازی شروع می‌کنم که گفت ما باید به این تیم داوری افتخار کنیم، من هم همین حرف ایشان را تکرار می‌کنم، واقعاً حضور تیم داوری ایرانی در این مسابقه افتخار آمیز بود.

وی ادامه داد: فغانی در سراسر بازی بر مسابقه مسلط بود و در مقابل بازیکنان صاحب‌نام جهان هیچگاه کم نیاورد و ستاره‌های بزرگ دنیا نتوانستند روی او اثرگذار باشند به خصوص بازیکنان ریورپلاته که در شروع مسابقه اعتراض‌های زیادی داشتند.

غیاثی با اشاره به صحنه گل مسی که ظاهراً با دست زده شد، گفت: باید از بازیکنان ریورپلاته که بعد از گل به داور اعتراض کردند پرسید اگر چنین صحنه‌ای در محوطه جریمه اتفاق می‌افتاد و توپ به دست مدافع می‌خورد آیا راضی بودند که داور برای آنها پنالتی بگیرد؟ هندی هم که فغانی اعلام نکرد همینگونه بود پس من به فغانی حق می‌دهم که تصمیم درستی گرفت و گل مسی را درست اعلام کرد.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد کارت‌های زرد زیادی که فغانی به بازیکنان نشان داد، گفت: اگرچه فغانی از دقیقه 10 از کارت‌های زردش استفاده کرد اما داور طبق قوانین می‌تواند قبل از شروع بازی و حتی پس از شروع مسابقه به بازیکنان کارت زرد و قرمز بدهد، فغانی هم از کارت‌هایش استفاده کرد تا بازی را کنترل کند زیرا بازیکنان آمریکای جنوبی خشن و بدقلق هستند و اگر او از کارت‌هایش استفاده نمی‌کرد ممکن بود بازیکنان سوار بر بازی شوند و روی داور تاثیرگزار باشند.

غیاثی در مورد صحنه مشکوک به پنالتی بر روی نیمار گفت: در دقیقه 56 مسابقه وقتی نیمار در محوطه جریمه سرنگون شد او و همبازیانش اعتقاد به پنالتی داشتند اما تکرار صحنه آهسته نشان داد که تصمیم فغانی درست بوده است.

وی افزود: در اواخر مسابقه هم یک بار دیگر نیمار در نزدیکی محوطه جریمه سرنگون شد که تکرار صحنه نشان داد برخوردی بین مدافع و نیمار اتفاق نیفتاده است. در مجموع تیم داوری ایرانی این مسابقه افتخاری برای جامعه داوری در ایران و آسیا بود و در چند صحنه نیز محمد منصوری کمک داور این مسابقه به درستی دستور به ادامه بازی داد.

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/2BCGW9


ویدیو مرتبط :
فغانی از قضاوت نیمه نهایی آسیا کنار گذاشته شد