مراسم تشییع ثریا حکمت برگزار می شود


خانه سینما ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این هنرمند گرامی و همکاران ارجمند سینمایی، به اطلاع می‌رساند، مراسم تشییع پیکر بانو ثریا حکمت ساعت 9 صبح روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه از مقابل ساختمان شماره 2 خانه سینما (خیابان وصال) به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) برگزار می‌شود.

ثریا حکمت در اوایل سال 95 به دلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود، با بهبود نسبی ترخیص شده بود، ولی بامداد 16 فروردین‌ماه به دلیل تشنج و لخته شدن خون بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت. وی صبح روز گذشته 20 فروردین ماه دارفانی را وداع گفت.

ثریا حکمت متولد 1332 در خوی با نام اصلی آذر مهدی قلی‌خانی، بازی در سینما را از سال ۱۳۵۳ با فیلم «ناجورها» به کارگردانی سعید مطلبی شروع کرد و در آن دهه در فیلم‌های سینمایی دیگری مانند «ستیز» بازی کرد. وی در همان سال‌ها در سریال تلویزیونی «مرد اول» نیز حضور پیدا کرد و پس از انقلاب نیز در فیلم‌هایی مانند «برزخی‌ها»، «شب‌شکن»، «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «حالا چه شود!»، «خواستگاری»، «سمندر»، «جدال در تاسوکی»، «بهار در پاییز»، «دو همسفر»، «روز دیدنی»، «نیش»، «تهاجم»، «ماه‌پیشونی»، «آواز قو»، «عروسی مهتاب» و همچنین «ای ایران» ناصر تقوایی ظاهر شد.

«آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» از دیگر سریال‌های تلویزیونی بودند که با بازی ثریا حکمت به روی آنتن رفتند. فعالیت سینمایی ثریا حکمت تا فیلم «آواز قو» در سال 1379 و بازی او در سریالهای تلویزیونی تا اواخر دهه 80 ادامه پیدا کرد.

آنا


ویدیو مرتبط :
مراسم تشییع پیکر مرحوم رکن آبادی برگزار شد