چهره ها/ محسن رضایی: باید اهانت به اقوام جرم تلقی شود‎


  X  

چهره ها/ محسن رضایی: باید اهانت به اقوام جرم تلقی شود‎

برترین ها/ محسن رضایی با انتشار عکسی با لباس بختیاری، در یادداشتی اینستاگرامی نسبت به توهین هایی که به اقوام می شود واکنش نشان داد، او در یادداشت خود نوشت:
ظاهراً اهانت به اقوام ایرانی پایانی ندارد. اگر هم برنامه‌ریزی‌شده نباشد بی‌توجهی است. دیروز در سریال سرزمین کهن به بختیاری‌های سربلند اهانت شد و امروز در برنامه‌ای دیگر به آذری‌های باغیرت و چندی پیش به اعراب وفادار ایرانی. باید اهانت به اقوام ایرانی جرم تلقی گردد و در مجلس تصویب شود و برای آن مجازات در نظر بگیرند.
اقوام ایرانی بدون ایران و ایران بدون اقوام ایرانی معنا ندارد. در دفاع مقدس ، لشگر پرافتخار عاشورای آذربایجان در کنار لشگریان سایر اقوام ،در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه آفریدند. در انقلاب مشروطه لشگر بختیاری ها و لشگرهایی از گیلان و آذربایجان استبداد را از بین بردند. در انقلاب اسلامی هم همه اقوام ایرانی شرکت داشتند.
البته تذکر دو نکته را ضروری می‌دانم: نخست آنکه باید مردم با حفظ آرامش و رعایت امنیت عمومی در این موارد پیگیری را به متولیان قانونی بسپارند و دوم آنکه اگر مجموعه‌ای در توهین خود عمدی نداشت و بابت سهو خود پشیمان بود، عذرخواهی او را بپذیریم.


ویدیو مرتبط :
چهره اقوام ایرانی