ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دبیر فدراسیون قایقرانی: به خودمان نمره 13 تا 14 می دهم


ایران در دوره گذشته المپیک دو سهمیه در کانوئینگ با آب های آرام به دست آورده بود. این سهمیه ها در رقابت های قهرمانی آسیا که سال 2012 به میزبانی تهران برگزار شد به دست آمد، اما این بار خبری از سهمیه آب های آرام نیست.
وحید مرادی دبیرکل فدراسیون درباره این موضوع گفت: شرایط هر دوره نسبت به دوره دیگر فرق می کند. در المپیک لندن در رشته آب های آرام رقبای ایران از کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، ژاپن، چین و قزاقستان در مسابقات جهانی سهمیه گرفته بودند و در مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار شد، در شرایطی که نمایندگان کشورمان به مقام چهارم رسید، به این دلیل که رقبایشان از قبل سهمیه گرفته بودند به سهمیه دست یافتند.
وی ادامه داد: در این دوره به دلیل بالا بودن رقابت های جهانی آب های آرام، هیچکدام از آسیایی ها نتوانستند سهمیه بگیرند. در مسابقات قهرمانی آسیا هم فقط به نفر اول سهمیه داده می شود و دوباره ورزشکاران کشورمان به همان رتبه چهارم دست یافتند اما به دلیل اینکه نفرات بالاتر، در رقابت های جهانی سهمیه نگرفته بودند، سهمیه المپیک نصیب آنها شد.
در رشته روئینگ هم، قایقرانی ایران دو سهمیه در المپیک لندن به دست آورده بود اما در این دوره فقط مهسا جاور سهمیه گرفته است و تنها قایقران المپیکی ایران محسوب می شود. در حالی که جاور مدال نقره رقابت های کسب سهمیه را به دست آورد، دیگر نمایندگان ایران در بخش های تک نفره و دو نفره نتوانستند موفقیتی کسب کنند. عاقل حبیبیان قایقرانی بود که امید زیادی می رفت سهمیه بگیرد، اما در حالی که هفت نفر در قایق تک نفره المپیکی می شدند، نتوانست در میان هفت نفر برتر رقابت ها قرار بگیرد.
دبیرکل فدراسیون درباره ناکامی حبیبیان گفت: این ورزشکار یکی از بهترین های آسیا محسوب می شود و چند ماه پیش هم در ماده سبک وزن مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورده بود اما در این رقابت ها به دلیل انتخاب غلط مربی تیم ملی، در قایق سنگین وزن شرکت کرد و ناکام ماند. از سوی دیگر این ورزشکار از نظر روحی و روانی نیز شرایط خوبی نداشت و خود را از پیش باخته می دانست و مربی تیم ملی نتوانسته بود او را به خوبی برای شرکت در رقابت های کسب سهمیه آماده کند.
وی اظهار داشت: در جلسه کمیته فنی این موضوع بررسی شد و علی قرائت سرمربی تیم ملی مردان دلایل خود را بیان کرد. در این جلسه از افشین فرزام سرمربی تیم زنان به دلیل روند علمی و مطلوبی که در تمرینات پیش گرفت و به نتیجه رسید، تقدیر شد و در نهایت نیز با تصمیم هیات رئیسه فدراسیون، قرائت از سمت خود عزل و فرزام سرمربی تمام تیم های ملی روئینگ شد.
مرادی گفت: قطعا فدراسیون در زمینه کسب سهمیه موفق نبود. این مسئله نظر من نیست بلکه نظر کمیته فنی است. قرائت مربی زحمتکشی است و در رده های پایه خوب کار کرده بود. قصد تخریب او را نداریم زیرا کم فروشی نکرد و هر چه در بضاعت داشت پیاده کرد. اما رقابت های کسب سهمیه المپیک نیاز به مربی با سطح دانش بالاتری داشت.
یکی از انتقاداتی که پس از ناکامی روئینگ ایران در رقابت های انتخابی المپیک مطرح شد، موضوع کمیته روئینگ فدراسیون بود. بهزاد اتابکی رئیس این کمیته مدت ها بود به دلیل مشغله های شخصی خود نه تنها نظارتی بر کمیته نداشت، بلکه در جلسات آن نیز شرکت نمی کرد. از سوی دیگر وحید مرادی که نایب رئیس کنفدراسیون روئینگ آسیا محسوب می شود، به دخالت در امور این کمیته متهم شد. در نهایت نیز فدراسیون قایقرانی پس از پایان رقابت های انتخابی المپیک تصمیم گرفت محمد صادقی را به ریاست کمیته روئینگ منصوب کند.
مرادی درباره این موضوع خاطرنشان کرد: کمیته روئینگ متشکل از تمامی افراد دارای صلاحیت فنی در فدراسیون است و تمام جلسات این کمیته و دیگر کمیته های فنی، در دفتر دبیرکل فدراسیون به عنوان مسئول فنی فدراسیون برگزار می شود. من نه تنها به دلیل سمتی که در کنفدراسیون آسیا دارم بلکه به دلیل مسئولیتم در فدراسیون باید در جلسات کمیته روئینگ شرکت می کردم. در واقع این مسئله کار و وظیفه من است نه دخالت.
وی ادامه داد: در ماه های گذشته تمام جلسات کمیته روئینگ، با وجود غیبت اتابکی تشکیل شد و حضور نیافتن رئیس کمیته هیچ لطمه ای به روند کار نزد. فدراسیون به برنامه های علی قرائت اطمینان کرده بود و اینکه یک مربی از کارش نتیجه نمی گیرد، ارتباطی به کمیته فنی ندارد. مربیان روئینگ بر اساس برنامه های خود اختیار تام داشتند و هیچ دخالتی در برنامه های آنان وجود نداشت.
در کنار روئینگ و کانوئینگ، ملی پوشان ایران در رشته اسلالوم نیز برای نخستین بار در رقابت های انتخابی المپیک شرکت کردند. اگرچه کسی از این تیم انتظار سهمیه نداشت، اما نمایندگان ایران توانستند تا فینال مسابقات نیز پیش بروند.
دبیرکل فدراسیون قایفرانی درباره نتیجه تیم اسلالوم گفت: تا دو سال پیش در این رشته هیچ جایگاهی نداشتیم و ورزشکاران ایران حتی نمی توانستند به خط پایان برسند و از قایق سقوط می کردند. اما در رقابت های انتخابی المپیک تا فینال هم پیش رفتند که نتیجه خوبی برای آنهاست. این تیم باید تشویق شود تا در دوره های بعدی شرایط بهتری داشته باشند.
وی در پایان و در پاسخ به این سئوال که به عملکرد فدراسیون قایقرانی در راه کسب سهمیه المپیک چه نمره ای می دهید؟ گفت: نمی توانم نمره ای بیشتر از 13 تا 14 بدهم.
ورزشی 2024**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سوژه روز؛ درخواست عجیب کیروش از دبیر جدید فدراسیون