کشف 540 تن موادمخدر در کشور


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال تاکنون 540 تن انواع موادمخدر در کشور کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، سردار مویدی در جمع خبرنگاران، افزود: از مجموع کشفیات مواد مخدر حدود 400 تن مربوط به تریاک، 80 تن حشیش و هروئین نزدیک به 15 تن بیشترین کشفیات را داشته اند.

وی اظهار کرد: کشفیات از نظر کمی و شکلی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته قابل توجه بوده است و به لحاظ هدف‌گذاری خوبی که در سمت شرق کشور داشته‌ایم کشفیات در مناطق استان‌های مثل سیستان و بلوچستان و حوزه‌های پیرامون آن 100 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور تصریح کرد: در زمینه ضربه زدن به باندها و شبکه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و برخورد با خرده‌فروشان توفیقات خوبی داشته‎ایم‌ و در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر تلاش‌های چشمگیری انجام شده است.

مویدی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 345 هزار نفر دستگیر شده‌اند که از این مجموع 110 هزار نفر معتادین و مابقی قاچاقچیان مواد مخدر هستند.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت 2600 باند در سطح کشور متلاشی و 1020 قبضه سلاح کشف شده و نزدیک به 190 آشپزخانه متلاشی شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور افزود: در مجموع کشفیات نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته، 13 درصد افزایش داشته و در راستای تحرکات و عملیات بیش از 15درصد افزایش داشته‌ایم.

مویدی اظهار کرد: 60 نفر قاچاقچی مسلح توسط همکاران ناجا با رعایت همه مقررات، آیین‌نامه و ضوابط حقوقی به هلاکت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه سه نفر از همکاران ناجا در راستای مبارزه با موادمخدر شهید شده‌اند، گفت: در بحث مبارزه با موادمخدر به لحاظ اینکه در سال 94 قرارگاهی تحت عنوان آموزش در ناجا طراحی شد آسیب‌ها و هزینه‌های مادی و معنوی به حداقل رسید و شاهد کاهش 70 درصدی تلفات جانی از طرف همکاران بوده‌ایم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف 4 تن مرغ فاسد