سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اختصاص اعتبار برای جبران خسارت سیل و طوفان تهران با تصویب هیات دولت نهایی شد


اختصاص اعتبار برای جبران خسارت سیل و طوفان تهران با تصویب هیات دولت نهایی شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت/ با تصمیم هیئت وزیران، مبلغ ۲۹۱میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال برای جبران خسارت و تکمیل بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در استان تهران اختصاص یافت

بر اساس این مصوبه مبلغ 31 میلیارد و 650 میلیون (000ر000ر650ر31) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود 4درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل و با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل استان تهران با ضمانت زنجیره ای به منظور جبران خسارت پرداخت می شود.
*متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
1- مبلغ دویست و نود و یک میلیارد و چهارصد میلیون (000ر000ر400ر291) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393- ، برای جبران خسارت و تکمیل بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در استان تهران به شرح جدول (*)در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.
2- مبلغ سی و یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون (000ر000ر650ر31) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود 4درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل به شرح جدول (*)با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل استان تهران با ضمانت زنجیره ای به منظور جبران خسارت پرداخت می شود. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سودتسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (2) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.
4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام اقدامات یادشده، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را در تاریخ 25/9/1394 برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو ، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

(*)جداول مربوطه به بندهای اول و دوم این مصوبه در پایگاه اطلاع رسانی دولت به نشانی www.dolat.ir منتشر شده و قابل مشاهده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
خسارت سیل جاده بعد از قیامدشت به طرف تهران. لواف.