سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلگرام مشروط فیلتر نشد


خراسان/ فیلترتلگرام بازهم به آینده موکول و مصوب شد که وزارت ارتباطات اقدامات لازم برای تقویت شبکه‌های داخلی را به کار گیرد.

جلسه کارگروه فیلترینگ عصرروز گذشته درخصوص بررسی و اتخاذ تصمیم درباره مسدودسازی تلگرام، تشکیل وپس از بررسی و تبادل‌نظر به اتفاق آرا مصوب شد وزارت ارتباطات اقدامات لازم برای تقویت شبکه‌های داخلی را به عمل آورد و چنان چه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم برای تبعیت از قوانین ومقررات کشوررا به عمل نیاورد و تخطی کند، نسبت به فیلترینگ آن اقدام شود.

جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه(کارگروه فیلترینگ) با حضور تمامی اعضاعصرروز گذشته برای تصمیم گیری در مورد وضعیت تلگرام، تشکیل شد.در ابتدای این جلسه که با هدف تعیین تکلیف وضعیت تلگرام برگزارشد، پلیس فتا گزارشی از وضعیت استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی ارائه کرد.

پس از آن نیز گزارش کارشناسان کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ در مورد این شبکه موبایلی، تشریح شد.به گزارش خبرآنلاین؛ در جلسه کارگروه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، اعضا نگرانی خود را نسبت به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط تلگرام ابراز داشتند و مقرر شد اگر در مدت کوتاهی مشکلات رفع نشود، نسبت به مسدود سازی آن اقدام شود.در نهایت تصمیم گیری درباره فیلترینگ تلگرام به یک ماه آینده موکول شد. تماس مدیر تلگرام با وزارت ارتباطات و قول همکاری با ایران علت این تصمیم بوده است.شایان ذکر است که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی بر اساس ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه‌ای تشکیل شده و مسئولیت نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی را به عهده دارد.

براساس این قانون، اعضای این کارگروه موظفند هر ۲ هفته یک بار تشکیل جلسه دهند و در این جلسات در خصوص فیلتر شدن وبگاه‌های مختلف، بحث و تبادل نظر و رای‌گیری می‌شود.اعضای این کارگروه را دادستان کل کشور (رئیس کارگروه)، رئیس یا نماینده سازمان صدا و سیما، وزیر یا نماینده وزیر اطلاعات، وزیر یا نماینده وزیر ارشاد ، وزیر یا نماینده وزیر دادگستری، وزیر یا نماینده وزیر ارتباطات ،وزیر یا نماینده وزیر علوم ، وزیر یا نماینده وزیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تایید مجلس ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می دهند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان فیلتر شکن کامپیوتر برای رفع فیلتر تلگرام